خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

تاکید جهانگیری و طیب‌نیا بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی بسیار به جا بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۳۵

غلامحسین شافعی گفت: جا دارد از آقای جهانگیری و طیب‌نیا تشکر کنیم. تاکید این آقایان بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی بسیار به جا بود زیرا با این سودهای بانکی هیچ واحد تولیدی قادر نبود به حیات خود ادامه بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور به تشکیل دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: پیش از تعیین وزرای دولت دوازدهم ابتدا لازم است واقعیت کنونی اقتصاد ایران توسط کارشناسان مستقل دوباره تعریف شود و این موضوع مد نظر قرار گیرد که در چهار سال گذشته چه به دست آوردیم و در چهار سال آینده می‌خواهیم به کجا برسیم؟

غلامحسین شافعی ادامه داد: ابتدا باید مشخص شود که ما به دنبال تشکیل یک دولت رفاه هستیم تا درآمدهای نفت جمع‌آوری کنند و بین نهادها و مردم توزیع کنند یا به دنبال مدل توسعه محور هستیم که ضمن حفظ منافع جامعه، برنامه‌ریزی بلندمدتی برای نسل آینده داشته باشد.

وی ادامه داد: در دولت آینده باید تعریف جدیدی از بخش خصوصی، قدرت، اثرگذاری آن، نحوه تعامل با آن و جایگزینی این بخش در برخی از امور دولتی صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بحث اشتغال گفت: امروز اشتغال مهم‌ترین دغدغه اقتصاد کشور است. بنا بر آمار سرشماری نفوس و مسکن ما در بین سال‌های 75 تا 85 توانستیم نزدیک یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کنیم. باید بررسی شود که چرا ما یک بار توانستیم به چنین رکوردی دست پیدا کنیم. برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است یک گفت‌وگو و بحث چند جانبه صورت بگیرد نه اینکه فقط بحث یک طرفه‌ای از طرف دولت را شاهد باشیم.

شافعی در خصوص نرخ سود بانکی گفت: جا دارد از آقای جهانگیری و طیب‌نیا تشکر کنیم. تاکید این آقایان بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی بسیار به جا بود زیرا با این سودهای بانکی هیچ واحد تولیدی قادر نبود به حیات خود ادامه بدهد.

شافعی تصریح کرد: سه سال پیش در همین اتاق در جلسه صبحانه کاری ما از وزرای اقتصادی سوال را پرسیدیم که چرا وقتی تورم تک رقمی شده نرخ سود تسهیلات پایین نیامده است و امروز انتظار داریم پاسخ آن داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز