خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

ترمیم مزد و حمایت از قانون کار دو دستاورد دولت یازدهم در حوزه روابط کار

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۱۸۷

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می گوید ترمیم مزد در کنار حمایت از قانون کار دو دستاورد اصلی حوزه روابط کار دولت یازدهم است.

 ابولفضل پوروفایی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا می گوید: ترمیم مزد در کنار حمایت از قانون کار دو دستاورد اصلی حوزه روابط کار در دولت یازدهم است.

این مقام کارگری در تشریح این نکته افزود:  مزد در یک دهه اخیر  به شدت تحت تاثیر تورم ارزش واقعی خود را از دست داده بود و البته نگاه قیم مابانه  بیش از پیش به  آن آسیب زده بود.

پوروفایی ادامه داد: این در حالی است که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر وزیر کار شاهد  پایان دادن به این روند مخرب و حاکم شدن عقلانیت بودیم.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی پذیرفته شدن محاسبات مربوط به سبد معیشت خانوارهای کارگری در مذاکرات مزدی شاهدی بر مدعای خود دانست و افزود: این در حالی است که در گذشته اصلا به این مسئله مهم توجه نمی شد و در صورت وجود انکار می شد و بی مبنا و غیر علمی خوانده می شد.

پوروفایی در ادامه با اشاره به از دستور کار خارج شدن بررسی لایحه اصلاح قانون کار  با دستور وزیر کار، گفت: لایحه اصلاح قانون کار میراث شومی بود ‌که دولت با آن به صورت هوشمندانه مواجه شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه ساقط نمودن نظام حمایت های قانونی به هر قیمتی مورد تایید هیچ کارگری نیست، افزود: خوشحالیم که در دولت دوازدهم نیز چنین عقلانیتی حاکم است. عقلانیتی که تنش و هرج و مرج را نمی پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز