خبرگزاری کار ایران

حمایت مردم باعث قهرمانی کشتی شد؛

تاتاری: حذف کشتی، هیجان المپیک را کم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۶

با توجه به اینكه موضوع حذف كشتی از رقابت‌های المپیك مطرح بود مردم با لطف بسیارشان نشان دادند در روزهای سخت مثل همیشه حامی ورزش كشور هستند.

جام‌جهانی کشتی آزاد با حضور حدود 15 هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران با برگزاری دیدار فینال بین ایران و روسیه به پایان رسید و ملی‌پوشان ایران در یک مصاف جانانه حریف خود را با نتیجه 6 بر یک شکست دادند و ضمن تکرار قهرمانی سال قبل، انتقام شکست کشتی فرنگی مقابل روس‌ها را از این تیم گرفتند.

به گزارش ایلنا، حامد تاتاری آزادكار خراسانی نیز در فینال جام‌جهانی کشتی آزاد مقابل حریف روسی خود یوری بلونوفسکی همانند کشتی‌های قبلی‌اش بسیار مطمئن نشان داد و وقت اول را بر این كشتی‌گیر روس با یک خاک و بارانداز پیروز شد. او در وقت دوم هم 2 بار حریف روس را خاک کرد و پنجمین برد ایران رقم زد و در قهرمانی تیم كشتی كشور سهم به سزایی داشت.

وی كه كشتی را از 14 سالگی در باشگاه بانك صادرات و 22 بهمن زیر نظر برادرش اسماعیل تاتاری و مربی‌اش جعفر موسوی آغاز كرده در خصوص این رقابت‌ها گفت: تمرینات خیلی خوبی كه زیر نظر كادر فنی و در راس آن رسول خادم پشت سر گذاشتیم باعث شد تا از آمادگی ایده آلی برای این مسابقات سطح بالا که با حضور 10 تیم برتر كشتی دنیا برگزار شد، برخوردار شویم.

حامد تاتاری با بیان اینكه زحمت زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها كشیدم، افزود: مدتی به دلیل مسائلی، با وجود تمرینات مناسب، نتیجه نمی‌گرفتم اما از ابتدای امسال با حضور در لیگ برتر به عنوان عضو تیم ماهان اصفهان با مربیگری امیر توكلیان در خودم دیدم كه می‌توانم به آمادگی نزدیك بشوم و حضور در تیم ملی و موفقیت در آن را جزء اهدافم قرار دادم كه به آن رسیدم.

قهرمان خراسانی رقابت‌های جام‌جهانی تهران با اشاره به حضور و استقبال پرشور مردم از این رقابت‌ها عنوان كرد: با توجه به اینكه موضوع حذف كشتی از رقابت‌های المپیك مطرح بود مردم با لطف بسیارشان نشان دادند در روزهای سخت مثل همیشه حامی ورزش كشور هستند.

وی با بیان اینكه حمایت مردم باعث شد تیم كشتی آزاد كشور با اقتدار قهرمان جهان شود، افزود: من هم با زحمتی كه كشیدم سعی كردم كادر فنی را از خود راضی نگه دارم و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

تاتاری با بیان اینكه پخش زنده این مسابقات در این سطح باعث تكان دادن و ایجاد انگیزه جوانان و نوجوانان كشتی‌گیر خراسانی شد، گفت: كشتی استان خراسان رضوی در همه رده‌های سنی استعدادهای فراوانی دارد كه رشد و شكوفایی آنان نیاز به برنامه‌ریزی و حمایت اهالی هیات كشتی و مسوولین اداره كل ورزش و جوانان دارد.

وی با بیان اینكه كشتی‌گیران جوان و نوجوان نیاز به كمك و حمایت دارند، افزود: می‌توان با ایجاد پایگاه قهرمانی و برگزاری اردوهای مستمر و منظم برای همه رده‌های سنی زیر نظر مربیان خوبی كه استان از آنان بهره می‌برد همیشه كشتی‌گیران آماده‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینكه معمولا اردوهای آمادگی تیم استان در فاصله كمی از اعزام به مسابقات قهرمانی كشور برگزار می‌شود كه این زمان كافی نیست، گفت: اگر این اردوها با در اختیار قرار دادن مكان تمرین و امكانات مناسب در طول سال ادامه‌دار باشد، کشتی‌گیران رشد خواهند كرد و خود را به سطح اول كشتی خواهند رساند.

ملی‌پوش خراسانی كشتی آزاد كشور در مورد حذف كشتی از رقابت‌های المپیك اظهار داشت: با توجه به اینكه كشتی جزو رشته‌های ورزشی است كه از اولین دوره‌های رقابت‌های المپیك حضور داشته با حذف آن، هیجان این مسابقات كاسته می‌شود و بعید است این اتفاق عملی شود.

همچنین اسماعیل تاتاری برادر این قهرمان نیز كه از ابتدای فعالیت حامد تاتاری مربی او نیز بوده در خصوص این كشتی‌گیر گفت: حامد كوچكترین پسر خانواده است و از نوجوانی كشتی را آغاز كرد و از همان ابتدا با استعداد بالایش نتایج خوبی را كسب كرد و با عضویت در تیم ملی جوانان در این رده سنی قهرمان جهان شد.

وی با بیان اینكه در مقطعی به دلیل مشكلات زندگی تمریناتش كم شد و از كشتی عقب افتاد، عنوان كرد: مدتی است كه او به طور منظم و با فكری باز و فراغ بال از گرفتاری‌های زندگی تمرینات خود را انجام می‌دهد که نتیجه آن دعوت به تیم ملی و قهرمانی جهان بود.

وی با اشاره به توانایی بالای كشتی‌گیران خراسانی عنوان كرد: استعدادهای فراوانی در كشتی استان وجود دارد كه در یك قدمی پیشرفت قرار گرفته‌اند و می‌توان با مدیریت قوی، برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد تلنگر باعث رشد آنان شد و از آنان در میادین مختلف بهره برد.

تاتاری با تاكید بر لزوم داشتن یك تیم كاملا بومی از استان خراسان رضوی در لیگ برتر كشتی كشور، افزود: هر زمانی كه یكدستی و همدلی در كشتی استان وجود دارد و كارها درست انجام می‌شود خراسان رضوی در اوج خود قرار دارد اما دود اختلافات تنها به چشم ورزش كشتی می‌رود.

وی توجه همه جانبه به قهرمانانی همانند حامد تاتاری را حائز اهمیت دانست و گفت: رسیدگی و تشویق این قهرمانان كه چشم تمام جوانان و نوجوانان به آن هاست علاوه بر ایجاد دلگرمی در آنان باعث ایجاد انگیزه در نسل‌های آینده كشتی استان خواهد شد.

همچنین امیر رشید لمیر دیگر خراسانی كه به عنوان پزشك تغذیه، تیم ملی كشتی كشور را در رقابت های جام جهانی تهران همراهی می كرد، سطح این رقابت‌ها را بالا ارزیابی كرد و گفت: 10 تیم برتر رنكینگ المپیك در این رقابت‌ها حضور داشتند و كشتی‌گیران ما با غیرت ایرانی تمامی حریفان به خصوص تیم‌های قدرتمند آمریكا و روسیه را شكست دادند.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها از نفرات اصلی تیم برخوردار بودیم ولی كشتی‌گیران در شرایط استراحت بعد از رقابت‌های المپیك قرار داشتند و بعد از رقابت‌های سنگین لیگ برتر تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتند.

رشیدلمیر با بیان اینکه کشتی‌گیران خود را با شایستگی به این مسابقات رساندند، افزود: زحمات بی‌دریغ رسول خادم نیز كه با جدیت تمام برای تك تك كشتی‌ها و کشتی‌گیران برنامه داشت، در این قهرمانی بسیار مؤثر بود و كادر فنی به خوبی او را همراهی كردند.

پزشک تغذیه تیم ملی کشتی ایران حضور حامد تاتاری نماینده 96 كیلو استان خراسان رضوی را در رقابت‌های كشتی جام جهانی باعث ایجاد انگیزه در كشتی‌گیران استان عنوان كرد و گفت: این كشتی‌گیر بسیار محكم و مسلط كشتی گرفت و جواب اعتماد مربیان تیم ملی را به خوبی داد.

وی با بیان اینكه موفقیت حامد تاتاری نشان داد  جوانان استان می‌توانند موفق باشند و خراسان رضوی می‌تواند در بین قدرتمندان كشتی كشور نماینده‌ای به این شایستگی داشته باشد، افزود: حمایت های بعدی از این ورزشكار توسط مسوولان نه به خاطر خودش بلكه برای رشد و ایجاد شور و انگیزه در كشتی خراسان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

رشیدلمیر افزود: حضور نمایندگانی مانند رسول خادم و حامد تاتاری از استان خراسان رضوی در تیم ملی موقعیت مناسبی را ایجاد كرده كه با بهره‌گیری مناسب از آن می‌توان جهشی را در كشتی استان شاهد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز