خبرگزاری کار ایران

مدیر پرستاری بیمارستان مطهری عنوان كرد:

کمبود ۷۰ پرستار در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۳

نیمی از بیماران سوختگی ۹۰ درصدی در آمریکا زنده می‌مانند و نیم دیگر فوت می‌کنند این در حالی است که در ایران براساس آخرین آمار نیمی ازبیماران سوختگی ۶۳ درصدی زنده می‌مانند و مابقی فوت می‌کنند.

ایلنا: مدیر پرستاری بیمارستان مطهری گفت: در حال حاضر ۸۰ پرستار داریم این در حالی است که باید ۱۴۰ تا ۱۵۰ پرستار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیده گنجه‌ای در نشست خبری دومین همایش بین المللی سوختگی که امروز دربیمارستان سوانح سوختگی مطهری گفت: نیمی از بیماران سوختگی ۹۰ درصدی در آمریکا زنده می‌مانند و نیم دیگر فوت می‌کنند این در حالی است که در ایران براساس آخرین آمار نیمی ازبیماران سوختگی ۶۳ درصدی زنده می‌مانند و مابقی فوت می‌کنند.

وی به انتقاد از ساختار فیزیکی غیر استاندارد بیمارستان سوانح سوختگی مطرح پراخت و افزود: این بیمارستان در سال ۱۳۵۲ برای ۳۰ بیمار ساخته شده است در حالی که امروز با‌‌ همان ساختار برای ۱۳۰بیمار است.

گنجه‌ای با ابراز تاسف از اینکه مجبوریم در هر اتاق ۴ تا ۵ بیمار را نگهداری کنیم، افزود: تنها دو اتاق برای پانسمان بیماران داریم که آن‌ها را برای مراجعه به آنجاتقسیم بندی می‌کنیم این در حالی است که بیمار اصلا نباید از اتاق خود بیرون بیاید.

مدیر پرستاری بیمارستان مطهری با اشاره به روش‌های نوین درمانی سوختگی که در دنیا رایج است، افزود: به دلیل گران قیمت بودن، روش‌های نوین پانسمان رادراختیارنداریم.

وی به کمبود پرستار در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری اشاره کرد و افزود: براساس بخش نامه وزارت بهداشت به ازای هر دو بیمار سه پرستار مورد نیاز است.

گنجه‌ای افزود: این در حالی است که براساس ساختارهای استاندارد هر بیمار باید یک پرستار داشته باشد به نحوی که هر بیمار در یک شبانه روز براساس شیفت کاری به چهار پرستار و یک چهارم این تعداد کمک بهیار نیاز دارد.

مدیر پرستاری بیمارستان مطهری با اشاره به اینکه این تعداد پرستار را در اختیار نداریم، افزود: در آی سی یو دو بیمار متعلق به یک پرستار است و در بخش‌های عادی ۷ تا ۱۰ بیمار برای یک پرستار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز