خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

با قوه قضاییه‌ای که خواست رهبری و امام است، فاصله داریم/ نقد دستگاه قضا اشکالی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۷۶۹

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به عملکرد قوه قضاییه گفت: تا رسیدن به قوه قضاییه‌ای که بتواند تمام مواردی که در قانون اساسی و خواست رهبری و امام است را به اجرا درآورد، فاصله داریم اما به دلیل اینکه در مسیر درستی حرکت می‌کنیم به آن امیدوار هستیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به هفته قوه قضاییه ضمن ارزیابی عملکرد این قوه گفت: قوه قضاییه در بحث رسیدگی به تخلفات، جرم و بی‌قانونی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و در همه کشورها این مساله جزو مهم‌ترین مسائلی است که دغدغه همه مردم بر این موضوع متمرکز شده است.

تا رسیدن به قوه قضاییه‌ای که خواست رهبری و امام است فاصله داریم

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در قوه قضاییه، گفت: تلاش‌های خوبی در طول ریاست آقای لاریجانی در بحث سازمان‌دهی قوه قضاییه، منظم شدن و قانونمند شدن آن انجام شد. در عین حال که  قوه قضاییه به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات و بی‌قانونی‌ها محسوب می‌شود سعی شد با آموزش و سازمان‌دهی و پاکسازی نواقص موجود جبران شود.

کنعانی مقدم با بیان اینکه قوه قضاییه در حال طی کردن مسیر درستی است، ادامه داد: اما ممکن است در این مسیر افراد و اشخاصی باشند که بخواهند در مسیر انحراف و تغییر جهت‌هایی را ایجاد کنند که هم مردم ناراضی باشند و همچنین  قوه قضاییه نتواند به رسالت خود عمل کند.

دبیرکل حزب سبز افزود: تا رسیدن به قوه قضاییه‌ای که بتواند تمام مواردی که در قانون اساسی و خواست رهبری و امام است را تامین کند، فاصله داریم اما به دلیل اینکه در مسیر درست حرکت می‌کنیم به آن امیدوار هستیم.

نقد قوه قضاییه و مراکز مربوط به آن هیچ اشکالی ندارد

عضو جبهه ایستادگی درباره ضرورت فراهم شدن زمینه نقد قوه قضاییه مانند دو قوه دیگر، گفت: نقد قوه قضاییه و مراکز مربوط به آن هیچ اشکالی ندارد؛ اما در بحث حکم دادن از نظر شرعی و قانونی نمی‌توانیم احکام را مورد اعتراض و نقد قرار دهیم و فصل‌الخطاب همه، قانون است و قوه قضاییه مسئولیت اجرای قانون را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز