خبرگزاری کار ایران

تب مالت در عجبشیر کاهش 20 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۴۰

در ده ماهه سال ‌جاری برای کنترل بیماری (بروسلوز) تب مالت از سوی دامپزشکان و شبکه دامپزشکی شهرستان 5 هزار و 400 رأس گاو و گوساله و 145 هزار رأس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شده است.

ایلنا- عجبشیر: رییس شبکه دامپزشکی عجب شیر از کاهش 20درصدی بیماری تب مالت انسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی شهابی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ده ماه سال ‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت با این میزان کاهش همراه بوده­اند.

وی یادآور شد: میزان تب مالت انسانی از 88 مورد در سال 1388 به 37 مورد در سال 1391 كاهش یافته كه كاهش 42 درصدی تب مالت انسانی را در طول 4 سال نشان می­دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان عجب شیرخاطرنشان کرد: در ده ماهه سال ‌جاری برای کنترل بیماری (بروسلوز) تب مالت از سوی دامپزشکان و شبکه دامپزشکی شهرستان 5 هزار و 400 رأس گاو و گوساله و 145 هزار رأس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شده است.

وی آموزش‌‌های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در کاهش بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا کند و از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کرده و به علامت‌های بهداشتی دامپزشکی روی فرآورده‌های خام دامی دقت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه سامانه پاسخ به مسائل دامپزشکی به شماره 1512 در این شهرستان نیز راه‌اندازی شده است، از مردم و دامداران منطقه درخواست کرد تا هرگونه مسائل مربوط به دامپزشکی را توسط این سامانه با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

بیماری تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام به شمار می آید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز