خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

خانه ریاضیات استان باید یک مکان مستقل داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۶

استاندار زنجان، با اشاره به اهمیت علوم پایه به ویژه ریاضیات گفت:به خانه ریاضیات باید همه دانش آموزان و سایر اقشار جامعه دسترسی داشته باشند تا یک ارتباط علمی در استان برقرارشود.

زنجان ـ ایلنا: استاندار زنجان گفت: استان زنجان یکی از استانهای معتبر در راه اندازی رشته های علوم پایه در کشور است که نخگان را از کشور جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان،‌ظهر امروز یکشنبه (6اسفند) در جلسه هیات امناء ریاضیات استان گفت:خانه ریاضیات باید بیرون از فضای دانشگاه باشد که در این راستا باید مکانی برای راه اندازی خانه ریاضیات در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: خانه ریاضیات در پارک نجوم ساخته شود و زمین مهیا است وکانال کمک مالی هم از سوی شهرداری و معاونت برنامه ریزی استانداری لحاظ می شود.

استاندار زنجان،بهترین کانال برای احداث خانه ریاضیات را شهرداری یاد کردوگفت:چرا که شهرداری یک مجموعه مردمی است و دراین راستا درتامین نیرو و کمک مالی هم شهرداری مساعدت لازم را خواهد اشت.

رئوفی نژاد،خانه ریاضیات را یک انجمن متفاوت از سایر انجمنها اعلام کرد وافزود:سایر انجمنها خود جوش و مردمی فعال هستند ولی ترکیب انجمن ریاضی از شخصیتها و افراد مجرب و پیش کسوت می باشد.

وی تاکیدکرد:انجمن ریاضی یک انجمن علمی بوده و در این راستا انجام فعالیتهای گسترده در این علم بسیار برجسته می باشد.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه راه اندازی خانه ریاضیات کلاس استان است گفت: راه اندازی این خانه بنیادی بوده و به دلیل سبک کار بسیار باید اهمیت داده شود.

رئوفی نژاد یاد آورشد: رشته ریاضی از رشته های علمی پایه کشور است و در این راستا تقویت بنیه این رشته جایگاه علمی استان را در کشور بهتر می کند.

وی ادامه داد: استان زنجان یکی از استانهای معتبر در راه اندازی رشته های علوم پایه در کشور است که نخگان را از کشور جذب کرده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: خانه ریاضیات استان به لحاظ فعالیت های خاص باید بیش از گذشته در بین مردم و به ویژه قشر جوان نهادینه و معرفی شود.

رئوفی نژاد در پایان افزود: توسعه علوم پایه مبنای جهش علمی كشور است که در این راستا به این امر مهم باید توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز