خبرگزاری کار ایران

سایه سنگین كاهش بودجه‌‌ روی سر دانشجویان؛

جشنواره تئاتر دانشگاهی تالار مولوی را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۲۱

تقی‌زاده: قصد داشتیم تعدادی از اجراها را به صورت رپرتوآر در دیگر شهرهای كشور برگزار كنیم كه باتوجه به حذف بودجه تئاتر منطقه‌ای این برنامه با مشكل مواجه شد اما تلاش می‌كنیم رپرتوآر را در 10 یا 15 دانشگاه سطح كشور برگزار كنیم.

ایلنا: نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با حضور علی تقی‌زاده دبیر این دوره در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی‌زاده در خصوص بخش تله‌ تئاتر این دوره از جشنواره تئاتر دانشجویی، گفت: قصد ما این بود كه نگاه دانش‌آموختگان تئاتر به سمت مسائل تعلیم و تربیت نیز سوق پیدا كند. تفاهم با سازمان پژوهش‌ و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به این صورت است كه امور هنری توسط دانشجویان انجام می‌شود و امكانات سخت افزاری بر عهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی خواهد بود.

او ادامه داد: از میان متون ارسال شده به دبیرخانه جشنواره 7 اثر از سوی ما برای ضبط تلویزیونی به سازمان معرفی می‌شود و ادامه كار ضبط و باقی ماجرا آنجا پی‌گیری می‌شود.

دبیر دوره شانزدهم همچنین در رابطه بودجه این دوره جشنواره، اظهار داشت: ما نیز مانند دیگر بخش‌های كشور از تیر حوادث در امان نبودیم و بودجه بخش تئاتر منطقه‌ای حذف شده است اما علاوه بر این در تلاش هستیم هرطور شده جشنواره منطقه‌ای را برگزار كنیم.

وی افزود: به نظر من امسال یكی از سخت‌ترین سال‌های مدیریتی در كشور است و می‌توان بر آن نام سال مدیریت بحران نیز گذاشت، چراكه مدیران در بخش‌های مختلف با این مشكلات دست و پنجه نرم می‌كنند. بارها در گفتگوها با همكاران خود به این مسئله اشاره كردم كه در چنین شرایط كار مدیریتی نیاز به ایثار دارد، در غیر این صورت كار پیش نخواهد رفت.

تقی‌زاده با بیان اینكه دبیرخانه شانزدهم قصد داشته تعدادی از اجراها را به صورت رپرتوآر در دیگر شهرهای كشور برگزار كند، تصریح كرد: با توجه به حذف بودجه تئاتر منطقه‌ای این برنامه با مشكل مواجه شد اما تلاش می‌كنیم رپرتوآر را در 10 یا 15 دانشگاه سطح كشور برگزار كنیم.

وی همچنین به حضور گروه‌های بین‌المللی اشاره كرد و افزود: درحال حاضر احتمال حضور گروهی از كشور ایتالیا وجود دارد و ما باتوجه به كاهش بودجه سعی می‌كنیم از آثاری برای حضور در جشنوراه دعوت كنیم كه كیفیت بالایی داشته باشد و در عین‌حال هزینه زیادی طلب نكند.

این مدیر در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی استفاده از تجربیات اعضای حلقه تئاتر دانشگاهی، گفت: تا به این لحظه از مشورت هریك از دوستانی كه برای ارائه نظرات و پیشنهادهای خود به دبیرخانه مراجعه كرده‌اند استقبال و استفاده كرده‌ایم و هیچ محدودیتی در این زمینه بر خود قائل نیستیم.

وی ادامه داد: ما با آغوش باز از تمام پیشنهادهایی كه برای برگزاری با كیفیت‌تر جشنواره ارائه شده استقبال می‌كنیم و از تجربیات استفاده خواهیم كرد.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی با اشاره به كمبود سالن‌ برای اجرای آثار این دوره از جشنواره، بیان كرد: شاید جالب باشد بدانید به دلیل مشكلات به وجود آمده هنوز امكان حضور تالار مولوی برای اجرای آثار قطعی نشده و این طور كه از شواهد برمی‌آید، در این دوره احتمالا تالار مولوی را به عنوان یكی از سالن‌های مهم اجرای آثار دانشجویی در جشنواره نخواهیم داشت.

او در همین رابطه با انتقاد از مسئولان دیگرسالن‌ها، اظهار داشت: اتفاقی كه در این دوره از جشنواره بیش از گذشته شاهد آن هستیم، وجود نگاه كاسب‌كارانه در بعضی از مسئولانی است كه برای دریافت سالن نمایش به آن‌ها رجوع كردیم. با توجه به سال سخت مالی كه در آن قرار داریم، این نگاه اصلا سازنده نیست و موجب شده ما نتوانیم تعدادی از سالن‌ها را برای اجرای دانشجویان در اختیار داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های مركزهنرهای نمایشی، تصریح كرد: این نهاد تا این لحظه بهترین تعامل را با دبیرخانه جشنواره داشته و حمایت زیادی از شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به عمل آورده است.

این مدیر در پاسخ به وجود سهمیه یا محدودیت در مورد متون نمایشی، بیان كرد: ما یك‌سوم كل آثاری كه بازخوانی شده‌اند را برای حضور در جشنواره انتخاب كرده‌ایم و حتی این فرصت را به افرادی كه آثار آن‌ها رد شده است دادیم تا متن دیگری ارائه كنند.

او ادامه داد: محدودیت یا سهمیه خاصی برای دانشگاه‌ها یا متون گذاشته نشده كه تنوع آثار ارائه شده نشان دهنده این موضوع است كه نباید از این بایت نگرانی‌ وجود داشته باشد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی‌زاده اردیبهشت 1392 برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز