خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی جوانان جهان - چک

تیم ملی والیبال جوانان ایران مغلوب کوبا شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۲۴

تیم ملی والیبال جوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر کوبا مغلوب شد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در پنجمین روز رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان و در چهارمین دیدار خود در این رقابت ها از ساعت 20 در شهر برنو به مصاف کوبا رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 22 بر 25 ، 23 بر 25 و 25 بر 19 ، 25 بر 13 و 15 بر 8  به سود کوبا خاتمه یافت.

بهروز عطایی برای شروع نخستین مسابقه تیمش در دور دوم رقابت های قهرمانی جهان جواد کریمی، رسول آقچه لی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و اسماعیل طالبی را وارد میدان کرد. ایران در این مسابقه با لباس های سرمه ای و کوبا با لباس های قرمز بازی کرد.

** ست اول

در ست اول کوبایی ها بازی را بهتر شروع کردند و با چند دفاع پیاپی نتیجه بازی را 5 بر یک به سود خود کردند تا بهروز عطایی در همین ابتدای کار درخواست وقت استراحت کند. در ادامه شاگردان نیکولاس کافیگنی توانستند برتری خود را حفظ کنند تا در امتیاز 8 بر 4 به سود کوبا تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

در ادامه مسابقه جوانان ایران بسیار جنگنده ظاهر شدند و اختلاف را به عدد 2 رساندند. در امتیاز 14 بر 12 به سود کوبا بود که سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کرد. کوبایی ها پا پس نکشیدند تا اینکه نتیجه بازی 16 بر 13 به سود آنها شد و تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در امتیاز 17 بر 13 علی رمضانی و پوریا یلی جایگزین رسول آقچه لی و جواد کریمی شدند و در ادامه و در امتیاز 21 بر 17 کریمی و آقچه لی به جای خود بازگشتند. در ست اول بازیکنان ایران چند بار این فرصت را داشتند که بازی را به تساوی بکشانند، اما با بدشانسی موقعیت ها به هدر می رفت. این ست در پایان با نتییجه 25 بر 22 به سود کوبا خاتمه پیدا کرد.

** ست دوم

ترکیب اولیه ایران در شروع ست دوم تغییری نکرد. در این ست هم جوانان کوبا شرایط بهتری داشتند و از همان ابتدا اختلاف 3 امتیازی با ایران ایجاد کردند تا در امتیاز 5 بر 2 به سود کوبا عطایی درخواست وقت استراحت کند. جوانان ایران بازی را در امتیاز 7 به تساوی کشاندند و پس از آن هم سرویس علی اصغر مجرد نتیجه بازی را 8 بر 7 به سود ایران کرد تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

شاگردان بهروز عطایی با جنگندگی خود توانستند 3 امتیاز از حریف پیش بیافتند و نتیجه بازی 14 بر 11 به سود ایران شد. تیم ها در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند. مهمترین جابجایی در طول ست دوم حضور شایان شاهسوند بجای امیرحسین اسفندیار بود که بسیار به دریافت اول تیم ایران کمک کرد. کوبایی ها بلافاصله پس از این وقت استراحت روند بازی را تغییر دادند و 17 بر 16 پیش افتادند.

شاگردان بهروز عطایی شرایط بهتری در زمین پیدا کردند و تا امتیاز 21 به صورت مساوی با حریف پیش رفتند، اما کوبایی ها نتیجه بازی را 23 بر 21 کردند تا عطایی درخواست وقت استراحت کند؛ پس از این وقت استراحت نتیجه بازی در امتیاز 23 به تساوی رسید و این بار نیکولاس کافیگنی درخواست وقت استراحت کرد. ست دوم هم با نتیجه 25 بر 23 به سود کوبا خاتمه پیدا کرد تا کار برای شاگردان عطایی بیش از پیش سخت شود.

** ست سوم

برای شروع این ست شاهسوند از ابتدا در ترکیب ایران قرار گرفت. در این ست بازی پایاپایی پیش رفت تا اینکه در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 10 بر 6 به سود ایران کافیگنی یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتیازگیری ایران شود.

این وقت استراحت مفید واقع شد برای کوبایی ها و آنها توانستند نتیجه بازی را 10 بر 9 کنند؛ بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش تذکر دهد. سرویس های شایان شاهسوند یکی پس از دیگری به امتیاز تبدیل شد تا نتیجه بازی به 15 بر 10 به سود ایران عوض شد و سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران هم تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست نهایتاً با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا نتیجه بازی در مجموع دو بر یک به سود کوبا شود و کار به ست چهارم بکشد.

** ست چهارم

شاهسوند در شروع ست چهارم هم در ترکیب اولیه قرار گرفت. هر دو تیم بسیار نزدیک پیش رفتند تا اینکه در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. توپ گیری عقب زمین و دفاع های خوب ایران نسبت به ست های قبلی موجب شد تا نتیجه بازی 14 بر 10 به سود ایران شود. در این امتیاز بود که نیکولاس کافیگنی درخواست وقت استراحت کرد.

در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. کادر فنی ایران به خوبی نقطه ضعف حریف که همان دریافت های ناقص بازیکن شماره دو بود را شناسایی کرده و بازیکنان به درستی سرویس ها را به دست او می زدند تا کار برای حمله تیم حریف سخت شود.

سرمربی کوبا تغییرات پی در پی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد تا شاید روند بازی تغییر کند، اما این تغییرات فایده ای نداشت و بازیکنان ایران تک تک امتیازات را به سود خود ثبت می کردند تا اینکه این ست با نتیجه 25 بر 13 به سود ایران تمام شد و کار به ست حساس پنجم کشید.

** ست پنجم

برای شروع ست پنجم هم شاهسوند در ترکیب اولیه ایران قرار گرفت تا در شروع این ست پشت خط سرویس قرار گیرد. حملات ایران در این ست کیفیت ست های قبلی را نداشت تا اینکه نتیجه بازی 5 بر 2 به سود کوبا شد و عطایی درخواست وقت استراحت کرد.

در امتیاز 6 بر 2 به سود کوبا یلی و رمضانی وارد زمین شدند. زمین ها در امتیاز 8 بر 3 به سود کوبا تغییر پیدا کرد. کوبایی ها در ست پنجم عملکرد خوبی داشتند و توانستند نتیجه بازی را 11 بر 6 به سود خود کنند؛ در این امتیاز بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. ست پنجم در نهایت با نتیجه 15 بر 8 به سود کوبا خاتمه پیدا کرد.

تیم ایران در مرحله دوم باید در گروه E  با تیم های لهستان، چین و کوبا رقابت کند. در دیگر گروه این مرحله هم تیم های روسیه، کانادا، برزیل و آرژانتین حضور دارند. شاگردان عطایی فردا در پنجمین مسابقه جهانی خود از ساعت 15 باید برابر چین قرار گیرند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز