خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ایستگاه مترو «پاسگاه نعمت آباد» در ابتدای سال۹۲

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۸۹

خط ۳ مترو به دلیل اینکه از جنوب غرب تهران آغاز می‌شود و از نقاط محروم عبور می‌کند از اهمیت ویژه‌ای در شبکه خطوط مترو برخوردار است. در واقع این خط به نوعی از دروازه ورودی شهر در جنوب غربی آغاز می‌شود و کسانی که در شهرهای اطراف زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از طریق این خط مترو به هر نقطه از شهر که می‌خواهند به راحتی دسترسی پیدا کنند.

ایلنا: معاون شهردار تهران اعلام کرد: در تلاشیم که تا آخر اردیبهشت ماه ۱۲ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۳ را به بهره برداری برسانیم همچنین این خط از نقاط جمعیتی زیادی مانند بزرگراه آیت الله سعیدی و پاسگاه نعمت آباد عبورمی کند یکی از پرمسافر‌ترین خطوط مترو محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: خط ۳ مترو به دلیل اینکه از جنوب غرب تهران آغاز می‌شود و از نقاط محروم عبور می‌کند از اهمیت ویژه‌ای در شبکه خطوط مترو برخوردار است. در واقع این خط به نوعی از دروازه ورودی شهر در جنوب غربی آغاز می‌شود و کسانی که در شهرهای اطراف زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از طریق این خط مترو به هر نقطه از شهر که می‌خواهند به راحتی دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی این خط می‌تواند تاثیر زیادی بر هزینه‌های سفر اقشار ساکن اطراف تهران داشته باشد گفت: همچنین با توجه به اینکه خط ۳ مترو تهران از میدان راه آهن عبور می‌کند، می‌تواند برای کسانی که از نقاط مختلف کشور وارد راه آهن تهران می‌شوند دسترسی به شبکه مترو را فراهم سازد.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای اتصال ایستگاه مترو راه آهن به فضای سالن ورودی و خروجی مسافران راه آهن در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتصال خط ۳ به هسته مرکزی شهر می‌تواند نقش مهمی داشته باشد در کاهش و تسهیل تردد‌ها در پایتخت شود گفت: بخشی از نیمه جنوی خط ۳ به صورت «کات‌اند کاور» در دست احداث است (حدفاصل چهاردانگه تا بوستان ولایت) که عملیات عمرانی این بخش به اتمام رسیده و محدودیت‌های ترافیکی در این محدوده در آستانه مرتفع شدن است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با پوشش رویه خیابان و عملیات آسفالت تا قبل اتمام سال و ایام نوروز، بخش‌هایی از بزرگراه آیت الله سعیدی حدفاصل چهاردانگه تا بوستان ولایت که اکنون برای احداث مترو مسدود شده است، به حالت عادی باز می‌گردد.

وی همچنین در مورد بخش‌هایی از خط ۳ مترو تهران که به وسیله دستگاه TBM در حال حفر است گفت: دستگاه حفار اتوماتیک در فاصه ۵۰۰ متری اتمام عملیات خود قرار دارد و در تعطیلات نوروز امسال نسبت به خروج این دستگاه از شفت در دست احداث اقدام می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای اینکه قسمت‌هایی که به صورت «کات‌اند کاور» کار شده بود عملیات عمرانی‌اش سریع‌تر به اتمام برسد هرهفته بیش از ۱۲۰ متر عملیات لاینیگ خط در دست انجام است. همچنین بلافاصله عملیات ریل گذاری هم در طول این خط در دست اجرا قرار دارد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم که تا آخر اردیبهشت ماه ۱۲ کیلومتر از بخش جنوبی این خط را به بهره برداری برسانیم همچنین این خط از نقاط جمعیتی زیادی مانند بزرگراه آیت الله سعیدی و پاسگاه نعمت آباد عبورمی کند یکی از پرمسافر‌ترین خطوط مترو محسوب خواهد شد.

وی افزود: با تاکید شهردار تهران، بحث پیگیری تامین واگن‌های مورد نیاز این خط نیز دنبال می‌شود تا بتوانیم واگن‌های مورد نیاز این خط را نیز به موقع وارد ناوگان کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد پله برقی‌های مورد نیاز ایستگاه‌های جدید در این خط نیز گفت: ساخت پله برقی‌های این خط به همراه پله برقی‌های سایر خطوط انجام شده است که در تلاشیم تمامی پله برقی‌های مورد نیاز را تا پایان سال وارد کشور کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ دستگاه پله برقی برای ایستگاه‌های جدید و ایستگاه‌ها قبلی وارد مترو وارد کشور خواهد شد گفت: با بهره برداری از نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران شاهد برداشته شدن گامی دیگر برای تکمیل شبکه خطوط مترو و کاهش ترافیک و تسهیل تردد‌ها خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز