خبرگزاری کار ایران

علی اسماعیلی از چاپخانه «نگارفن» در یزد بازید کرد

کد خبر : ۵۰۴۶۸

هدف بازدید از چاپخانه‌ها، بررسی و آشنایی با مشکلات و مسایل پیش‌روی چاپخانه‌های کشور به صورت مستقیم و بدون واسطه است. ‌‌ ‌

ایلنا: علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب استان یزد در هفته گذشته در بازدید از چاپخانه نگار فن یزد گفت: قطعاً این بازدید‌ها می‌تواند مسایل و تنگناهای موجود صنعت چاپ کشور را به عنوان دغدغه‌های اصلی این صنعت مطرح کند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وسایر متولیان صنعت چاپ در کشور، به ارائه راه‌کارهای مناسب برای حل این مسایل اهتمام ورزند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وی در این بازدید بافعالیت‌های چاپی این چاپخانه آشنا شد.

سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استانداران سراسرکشور خواست تا نسبت به راه اندازی فروشگاههای زنجیره‌ای کتاب اهتمام ورزند.

علی اسماعیلی در نشستی که با چاپخانه داران و ناشران استان یزد داشت با بیان این مطلب افزود: راه اندازی این فروشگاههای زنجیره‌ای یک نیاز اساسی برای کشور محسوب می‌شود که باید دراولویت همه مسئولان و دلسوزان نظام قراربگیرد.

وی بااشاره به اینکه شبکه توزیع کتاب باید در کشورحرفه‌ای شود، گفت: بیش از ۷۵ درصد نشر و توزیع کشور در مرکز (تهران) صورت می‌گیرد؛ که درصورت حرفه‌ای شدن شبکه توزیع کتاب در کشور، ناشران در این راه فرهنگی قدم‌های استوارتری برمی دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۷هزارنفر درصنعت چاپ فعالیت می‌نمایند؛ از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت چاپ خبرداد و افزود: در برگزاری این دوره‌های آموزشی سعی می‌شود با حضور نیروهای متخصص و با تجربه، در راستای ارتقاء سطح علمی چاپخانه داران تلاش شود.

درپایان این نشست چاپخانه داران و ناشران استان یزد مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز