خبرگزاری کار ایران

سرپرست پدافند غیرعامل وزارت بهداشت خبر داد؛

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در ۹ استان کشور/ ساماندهی بیمارستان‌های سیار با فناوری‌های نوین

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۵۹۰

نشست کمیته پدافند غیرعامل با حضور دبیران کارگروه‌های پدافند غیرعامل کشور در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: پدافندغیرعامل در حوزه سلامت، استمرار خدمات بهداشتی و درمانی است و تمامی تهدیدات سلامت جامعه در این حوزه بررسی میشود.

سرپرست پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در این نشست با بیان گزیده ای از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند و بررسی تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل به تشریح برنامه های سال جاری در این حوزه پرداختند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه برگزاری مانورهای ویژه تشکیل تیم های واکنش سریع(CBRNE) همچون رزمایش شیمیایی در مشهد و یزد، رزمایش پرتویی کاشان، رزمایش زیستی قم میتوان اشاره نمود.

کولیوند گفت: تیم های واکنش سریع در استان های مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، تبریز، کرمانشاه، و اورژانس تهران تشکیل شده است و تجهیزات حفاظت فردی متناسب با حوادث و آمبولانس های ویژه (CBRNE) ارتقاء پیدا کردند.

وی با اشاره به ارائه دستورالعمل های حیاتی در مقابله با مخاطرات، از تشکیل پایگاه داده جامع اطلاعات کشوری بر پایه سیستم اطلاعات جغرافیاییGIS خبرداد و‌ گفت:نقشه مخاطرات در تمامی استان های کشور بر پایه سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS تهیه شده است.

مشاور وزیر و‌ سرپرست پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با تاکید بر ثبت حوادث و بررسی درس آموخته های این حوادث تصریح کرد: با بررسی و آسیب شناسی حوادث و تمرکز بر ثبت آنها میتوان به عنوان یک تجربه مفید استفاده کرد که در برابر حوادث احتمالی بعدی توان مقابله را افزایش و تلفات مادی و انسانی را کاهش داد.

وی با اشاره به افتتاح چند پایگاه امدادی در مترو گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت های فیزیکی و مراکز آمایش درمانی متناسب با تهدیدات و ساماندهی بیمارستان های سیار با فناوری های نوین از مهمترین اقدامات در دستور کار می باشد.

کولیوند در  ادامه ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل افزود: تقویت ساختار و سازمان پدافند غیرعامل در وزارت  بهداشت، رصد و‌پایش تهدیدات، تشخیص و آشکار سازی تهدیدات، بهداشت و پیشگیری، ارتقاء و‌تقویت مدیریت و کنترل انواع تهدیدات، مصون سازی، امداد و نجات، درمان، پاکسازی و‌مدیریت پسماند، غذا  دارو و تجهیزات سلامت محور، خون و فرآورده ای خونی، پدافند سایبری در نظام سلامت و...از مهمترین مفاد این تفاهم نامه می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز