خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت تصویب شد؛

جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود/ مشخص شدن نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۵۸۸

هیأت وزیران عصر یکشنبه به ریاست رییس‌ جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام حسن روحانی فرا رسیدن عید سعید فطر را به عموم مسلمانان جهان و به ویژه مردم مسلمان ایران تبریک و تهنیت گفت.

در ادامه این جلسه ، هیأت وزیران آیین‌‌نامه مربوط به نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه‌ نامه شخص ثالث را به تصویب رساند.

دولت این تصمیم را به منظور پیش‌‌بینی سازوکارهای لازم در جهت استفاده از سامانه‌ های اطلاعاتی توسط پلیس و شرکت‌های بیمه برای تسهیل کار رانندگان دارای بیمه ‌نامه که هنگام توقف خودرو، بیمه‌ نامه خود را به همراه ندارند، اتخاذ کرد.

به موجب آیین‌ نامه یاد شده، حرکت وسیله نقلیه بدون داشتن بیمه‌ نامه معتبر شخص ثالث ممنوع است. در صورتی که دارنده وسیله نقلیه مدعی شود بیمه‌‌نامه معتبر شخص ثالث را به همراه ندارد، پلیس موظف است بر اساس استعلام از بیمه، نسبت به احراز دارا بودن بیمه‌‌نامه یا فقدان آن اقدام و در صورت فقدان بیمه‌‌نامه معتبر شخص ثالث، وسیله نقلیه را توقیف و به توقفگاه منتقل نماید.

همچنین به منظور تسهیل احراز مقرر شد بیمه مرکزی امکان شناسایی بر خط وسایل نقلیه دارای بیمه نامعتبر شخص ثالث را برای پلیس و پلیس نیز امکان دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات مورد نیاز را فراهم آورد.

همچنین بکارگیری وسایل نقلیه فاقد بیمه‌ نامه معتبر شخص ثالث توسط شرکت‌‌ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است. در صورت احراز تخلف، پلیس مکلف است مراتب را در اسرع وقت مطابق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جهت اعمال قانون به مراجع ذی ربط اعلام نماید. مراجع ذی‌ربط نیز موظفند در مبادی ورودی و خروجی مرزهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به نظارت و احراز دارا بودن بیمه ‌نامه وسایل نقلیه اقدام و در صورت فقدان بیمه‌ نامه نسبت به توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه معتبر شخص ثالث اقدام نمایند.

دولت همچنین وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای) را موظف کرد ترتیبی اتخاذ نماید تا در بارنامه وسایل نقلیه باربری و صورت وضعیت مسافری، شماره بیمه ‌نامه معتبر شخص ثالث و تاریخ انقضای آن درج گردد.

جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود

در ادامه هیأت وزیران مصوب کرد خسارت و ضرر و زیان ناشی از تأخیر پرداخت در مهلت مقرر حقوق دولتی ( موضوع این آیین‌نامه) در مواردی که به تشخیص کارگروه تعیین شده( متشکل از نمایندگان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه)به علت شرایط رکود بر بنگاه مربوط یا با افت قابل‌توجه میزان تولید و کاهش میزان فروش به دلیل وضعیت حاکم بر بازار مواجه شده باشد، تا پایان سال ۱۳۹۵ محاسبه و مطالبه نگردد. این بخشودگی مشروط بر آن است که بدهی گذشته در مورد اصل حقوق دولتی ظرف ۶ ماه تسویه شود.

دولت این تصمیم را با هدف فراهم نمودن شرایط پرداخت آسان بدهی حقوق دولتی معادن برای وصول مطالبات دولت واز سر‌گیری فعالیت برخی از معادن، جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری در واحدهای معدنی و افزایش درآمد ردیف مربوطه در بودجه و تقویت سهم صندوق بازنشستگی فولاد اتخاذ کرد.

آیین‌‌نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اصلاح شد

سپس با تصویب دولت، آیین‌‌نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران اصلاح شد.

به موجب این اصلاحیه، استفاده از زمین صرفاً درچارچوب طرح جامع منطقه آزاد که به تصویب شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی می رسد امکان‌پذیر است.

همچنین در مورد اراضی دولتی با رعایت ماده نحوه استفاده از زمین و منابع ملی و ترتیب فروش یا اجاره آن به اتباع کشور و در مورد اراضی غیردولتی در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط انجام خواهد شد.

مجوز پرداخت حق عضویت ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی در سال ۹۶ صادر شد

همچنین دولت به وزارت امور خارجه اجازه داد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) را پرداخت نماید.

سازمان برنامه و بودجه کشور نیز موظف شد در تخصیص اعتبار مربوط به گونه‌ای عمل کند که سهمیه، حق عضویت و تعهدات سالانه یادشده به موقع پرداخت گردد.

ایران و فنلاند در امور گمرکی با یکدیگر همکاری می‌‌کنند

از دیگر مصوبات هیأت وزیران تصویب موافقت‌نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی بود.

لایحه موافقتنامه بین‌‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون به تصویب رسید

هیأت دولت در ادامه جلسه موافقت‌نامه بین‌ المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون مورخ ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) را به تصویب رساند.

هدف از این موافقت‌نامه تلاش برای دستیابی به یکنواختی در قوانین ملی و بین ‌المللی مربوط به ویژگی‌‌های فیزیکی – شیمیایی و حسی روغن زیتون، روغن تفاله زیتون و کنسرو زیتون و نیز افزایش دانش ترکیب و خصوصیات کیفی محصولات زیتون از نظر ایجاد استانداردهای بین ‌المللی است.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

درپایان هیأت وزیران، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌ های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز