خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه:

ولایت فقیه فقط برای ابراز ارادت نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۵۳

حزب موتلفه اسلامی یحیی آل اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کرده است، تا در فرآیند همگرایی اصولگرایی با محوریت روحانیت دیدگاه موتلفه اسلامی در ائتلاف لحاظ گردد.

محمد نبی حبیبی اعلام کرد حزب موتلفه اسلامی یحیی آل اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کرده است، تا در فرآیند همگرایی اصولگرایی با محوریت روحانیت دیدگاه موتلفه اسلامی در ائتلاف لحاظ گردد.

به گزارش ایلنا، محمد نبی حبیبی در حالی که در پایان نشست ایران سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت انتخابات ۹۲ گفت: می‌خواهند بداخلاقی را وارد رقابت‌های انتخاباتی کنند و در سایه این امر از قانون عبور کنند.

وی افزود: باید مراقبت کرد که در انتخابات، قانون حاکم باشد و رقابت‌ها اخلاقی و توام با احترام به حق انتخاب مردم باشد.

وی گفت: برخی به نهادهای انقلابی تهمت می‌زنند و می‌ گویند می‌خواهند انتخابات را مهندسی کنند حال آنکه این تهمت‌زننده‌ها، هم‌صدا با رسانه‌های بیگانه در حال مهندسی انتخابات مطابق با اهداف اتاق جنگ نرم دشمن هستند. ما باید تلاش کنیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه را حفظ کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی افزود: رییس جمهور باید التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشد؛ کسانی که در عمر سیاسی خود هیچ نشانه‌ای از التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه نداشته‌اند و برعکس نمادی از قانون ستیزی و ولایت‌ستیزی یا ولایت گریزی دارند اگر نامزد ریاست جمهوری می‌شوند، باید انتظاری برای تایید صلاحیت نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه یک اصل تشریفاتی در قانون اساسی نیست. ولایت فقیه فقط برای اعلام و ابراز ارادت نیست. اگر بخواهیم انقلاب نظم و نسق داشته باشد، اگر نخواهیم در خط آمریکا حرکت کنیم باید از ولایت فقیه اطاعت عملی کنیم.

وی گفت: من توصیه می‌کنم رجال مذهبی و سیاسی که خود را برای رقابت‌ها آماده می‌کنند براساس تقوای سیاسی در رقابت عمل نمایند و برای اثبات خود به دنبال دیگران نباشند. انتخابات آینده را می‌توان عرصه عرضه شایستگی‌ها کرد.

وی در پاسخ به این سوال که نامزد حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری کیست گفت: حزب در جمع بندی نظرات خود به این نتیجه رسید، آقای دکتر آل‌اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کند تا در فرآیند همگرایی اصولگرایان با محوریت روحانیت دیدگاه موتلفه اسلامی در ائتلاف لحاظ گردد.

وی تاکید کرد: بدون شک ما تابع خرد جمعی اصولگرایان هستیم و مجموعه اصولگرایان به همراه روحانیت به هر جمع‌بندی برسند ما تابع آن جمع‌بندی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تکرار تقاضای آمریکایی‌ها مبنی بر مذاکرات و گفت‌وگو دو جانبه گفت: شرایط گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را مقام معظم رهبری اعلام کردند. این شرایط عادلانه منطقی، منصفانه و عزتمندانه است. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در گفت‌وگو عدالت، انصاف را رعایت کنند و عزت و عظمت ملت ایران را هم می‌خواهند نادیده بگیرند. طبیعی است در شرایط کنونی انجام هرگونه، تماس گفت‌وگو و مذاکره امری بی‌نتیجه است.

وی با اشاره به مذاکرات ۱+۵ با ایران در قزاقستان گفت: به نظر ما در مذاکرات آلماتی چندان چیزی تغییر نخواهد کرد آن‌ها ۸ ماه است مذاکرات را به تاخیر انداخته‌اند گرچه تاکنون همه رضایت به گفت‌وگو داده‌اند اما هیچ افق روشنی را نشان نمی‌دهند. اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند که در مذاکرات با تهران جدی هستند باید حداقل در گفت‌وگوهای ۱+۵ با ایران در قزاقستان اخلال‌ نکنند و بگذارند مذاکرات به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: غنی‌سازی حق ملت ایران است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند این حق را سلب کند.

وی همچنین گفت: ایران طی ۱۰ سال مذاکره با طرف‌های اروپایی اقدامات اعتمادسازی زیادی انجام داده است بدون آنکه طرف مقابل حتی یک گام به جلو برای کسب اعتماد ملت ایران بردارد. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد گفت‌وگو بی‌نتیجه است.

وی در پاسخ به سوال در مورد بودجه سال ۹۲ گفت: اکنون در اسفندماه هستیم سابقه نداشته است در هیچ دولتی در گذشته و حتی این دولت چنین تاخیر فاحشی در تسلیم بودجه به مجلس صورت گیرد.

وی افزود: امیدوارم با تدابیر روسای قوای مجریه و مقننه موضوع تصویب بودجه به صورت قانونی حل شود. طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی رییس‌جمهور مسوولیت امور برنامه و بودجه را مستقیم به عهده دارد.

حبینی در خاتمه ابراز عقیده کرد: تاخیر در تسلیم بودجه کارآمدی رییس‌جمهور را در جدی‌ترین مسوولیت او زیر سوال می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز