خبرگزاری کار ایران

کنسرت گروه بازسازی «شیدا» در فرهنگسرای نیاوران

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۲

گروه «بازسازی شیدا» پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ۹۱ ساعت ۳۰/۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌روند.

ایلنا:‌کنسرت گروه بازسازی «شیدا» زیر نظر «محمد رضا لطفی» در دو بخش آواز بیات اصفهان و چهارگاه اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، این کنسرت  در قسمت نخست این برنامه که به بازسازی اثر اصفهان ظلی می‌پردازد؛ قطعات پیش درآمد اصفهان اثر «علی اکبرخان شهنازی»، تصنیف نادیده رخت، چهار مضراب بیاتراجه، ضربی عشاق، تصنیف سلسله موی دوست، تصنیف تازه نگار و رنگ اصفهان اثر «محمد رضا لطفی» اجرا می‌شود و در بخش دوم این کنسرت، گروه بازسازی شیدا با بازسازی اثر چهارگاه ظلی همراه با قطعات پیش درآمد چهار‌گاه (لزگی)، دو ضربی زابل، تصنیف نگارا، کمان داران ابرو، تصنیف بتان و... به روی صحنه می‌رود.
نوازندگان گروه «بازسازی شیدا»، ماهیار تمسکنی (سنتور)، رضا پرویززاده (کمانچه)، محمد امین اکبرپور (تار)، محمد میرزایی (نی)، حسین حدت (عود)، سهیل اله دادیان (تمبک) هستند و «سجاد مهربانی» خوانندگی این کنسرت را بر عهده دارد.
گروه بازسازی شیدا پس از تشکیل گروه بانوان شیدا و گروه همنوازان شیدا در سال ۱۳۸۶با هدف تداوم بازسازی و مرمت آثار گذشته، تاسیس شد.
محمد رضا لطفی در گوشه‌هایی از بروشور این برنامه آورده است: «من عقیده دارم که بازسازی آثار گذشتگان باید طوری به اجرا درآید که مورد توجه مردم یا حداقل شاگردان موسیقی قرار گیرد و این بدون داشتن ذوق هنری مقدور نیست. اگر روزی در کنار بازسازی‌ها ذوق و سلیقه هنری بالا رود ما می‌توانیم مدعی شویم که موفق شده‌ایم.»
وی در ادامه آورده: «گروه بازسازی شیدا تلاش دارد با نظارت اینجانب راه اجتماعی‌تر شدن این آثار را هموار نماید.»
کنسرت موسیقی گروه «بازسازی شیدا» در دو شب پنجشنبه و جمعه ساعت ۳۰/۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوان اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز