خبرگزاری کار ایران

حافظی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورایاری‌ تیغ دو لبه است/ فساد در شورایاری‌ها دور از ذهن نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۵۲

عضو شوراری شهر تهران شورایار‌ی‌ها را تیغ دولبه خواند و گفت: فساد در شوریاری‌ها دور از ذهن نیست و ممکن است؛ عده‌ای از شورایارها علاوه بر نداشتن صلاحیت و شایستگی لازم فقط به دنبال منافع خاص خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورایاری­‌ها باید ماهیت داوطلبانه و مدنی داشته باشند و به عنوان بازوی شورای شهر در محلات، خواسته­‌های مردم را به گوش مسئولان برسانند. البته در قانون مصوب مجلس، ­نهادی تحت عنوان شورایاری وجود ندارد و  ­براساس قانون شوراها، بازوی میانجی میان شورای شهر و محله نهادی به نام "­شورای محله" است که تاکنون محقق نشده است. در عمل شورایاری‌ها با استناد به مصوبه داخلی شورای شهر مبنی بر تشکیل کارگروه­‌ها­ی تخصصی شکل گرفت و هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌است.

رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ماهیت دوگانه شورایاری‌ها گفت: در هر صورت شورایاری‌ها همچون تیغی دولبه‌اند، هم می‌توانند به عنوان چشم نظارتی برای شورای شهر عمل کنند و هم می‌توانند به عنوان منبعی برای بروز فساد باشند.

اوبا اشاره به نقش مثبت شورایاری‌ها در شورای چهارم تصریح کرد‌: شواری شهر به عنوان چشم نظارتی، کمک‌های فراوانی از شورایاری‌ها گرفت. برای مثال جلسات جداگانه‌ای با دبیران مناطق و شورایاری‌های 9 منطقه از تهران برگزار کردیم و آنها مشکلات خود رادر این جلسات بیان کردند. در جلسات بعدی نیز از منطقه بازدید کرده و مسیر بازدید توسط خود شورایاران مشخص شد. از دل همین بازدیدها مصوباتی نیز بیرون آمد که به شهرداری تهران و منطقه ابلاغ شد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه با وجود عملکرد مثبت  شورایاری بروز فساد در این بخش از مدیریت شهری دور از انتظار نیست، تصریح کرد:‌ ممکن است؛ برخی از شورایاری‌ها فاسد بوده و عده‌ای از شورایارها علاوه بر نداشتن صلاحیت و شایستگی لازم فقط به دنبال منافع خاصی باشند. این امر طبیعی بوده و دور از ذهن نیست، چرا که در شورای شهر هم ممکن است؛ شاهد فساد باشیم. 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در پاسخ به این سوال که بالاخره ناظر شورایاری‌ها کدام نهاد است، خاطرنشان کرد: عملاً همه دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و حتی وزارت کشور در موارد خاص می‌توانند در امور مربوط به شورایاری‌ها دخالت کنند. با این حال نقش قابل توجهی نیز به عهده ستاد شورایاری‌ها است که باید این موارد را شناسایی و پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز