خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

اجازه نمی‌دهیم شهر با سعی و خطا اداره شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۸

ما نباید اجازه دهیم شهر با سعی و خطا اداره شود و برای موضوعات مهم و اساسی راه کارهای موقتی و درمان موقت به کارگیری شود چرا که این موضوع باعث می‌شود از مسیر اصلی منحرف شویم، فرصت‌هایمان را از دست بدهیم و نقاط قوت ما تبدیل به نقاط ضعف شود.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه من با تمام وجود به جامعه مهندسی اعتماد و اعتقاد دارم گفت: امید است که در بخش ساخت و سازهای شهر و ساخت مسکن بتوانیم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم و مانند پروژه‌های عمرانی که امروز افتخاری برای شهر محسوب می‌شوند، بتوانیم در حوزه مسکن و معماری هم افتخارات بزرگی برای شهر و کشور به دست بیاوریم.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در همایش روز مهندس که در برج میلاد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های حضور من در جمع شما مهندسان این است که از شما که افتخارات بزرگی را در شهر رقم زده‌اید تقدیر و تشکر کنم. هر اتفاق مهندسی که در حوزه شهرداری تهران اتفاق بیفتد قبل از هر چیز آن اتفاق را نتیجه تراوشات فکری، غیرت و همت و خلاقیت شما جامعه مهندسی می‌دانم، لذا وظیفه داشتم تشکر خود را از زحمات شما ابراز کنم. البته من در هر پروژه‌ای که افتتاح می‌شود به ویژه پروژه‌های بزرگ و فرا ملی از جامعه مهندسی در کنار جامعه کارگری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر نباشد زحمات شما حتما چنین فرصت‌ها و افتخاراتی در شهر و کشور به وجود نمی‌آید. در حقیقت در همه مراکز جمعیتی و هرجا پیوند بین انسان و محیط طبیعی برقرار می‌شود، هرچه جمعیت بیشتر شود حتما پیچیدگی‌ها و اداره امور سخت‌تر می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه انسان هم بعد پنهانی دارد و هم بعد آشکار گفت: بعد پنهانی انسان، بخش روحی و روانی و بخش الهی انسان است و خداوند روزی که انسان را خلق کرد به او احسنت گفت و انسان را نماینده خود بر زمین قرار داد. ما هم امروز برای خدمت به بنده‌های خدا و این انسان‌های شریف وظیفه داریم در هر دو بعد پیدا و پنهان تلاش کنیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که در نظام اسلامی زمانی درست حرکت کرده‌ایم که اقدامات بخش پیدای ما در راستای بخش پنهان باشد و در این بخش تبلور یابد، لذا از زمان خدمت در شهرداری تمام تلاش خود را کردم که شهرداری را از سازمان خدماتی به سمت نهاد اجتماعی پیش ببریم. البته مدعی نیستم که توانسته‌ایم به تمام اهداف خود برسیم اما حداقل به این سمت پیش رفته‌ایم. دلیلش هم همین است که بتوانیم عملا تبلور بعد پیدا و کالبدی شهر را در بخش پنهان، بخش روحی و باورهای درونی انسان‌ها ببینیم تا در مسیر رشد و تعالی قرار بگیریم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: جمعی که امشب کنار هم جمع شده‌اید یعنی جامعه مهندسان بیشترین تاثیر را در حوزه پیدا و کالبد شهر دارید و در بخش مسائل فنی، مهندسی و معماری شهر می‌توانید بسیار اثر گذار باشید. اگرچه کار شما کار فنی است ولی حتما قبل از هر چیز اقدامات شما اقدامات فرهنگی و اجتماعی است و این درست جایی است که شهرهای ما عقب ماندگی دارند. به خصوص در دهه‌های اخیر آن طور که باید و شاید در هویت شهر از بعد کالبدی، ساخت و ساز و معماری نتوانسته‌ایم موفق باشیم.

وی با بیان اینکه حتما معماری و ساخت و ساز در شهر در ابعاد مختلف، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بخش پنهان و نیز در موضوعات فرهنگی، تربیتی، آسایش و آرامش و بعد زیبایی شهر تاثیر گذار است گفت: نمی‌گویم این وظیفه فقط بر عهده جامعه مهندسی ما است همه باید دست به دست هم بدهیم چرا که امروز دیگر کاری در شهر‌ها وجود ندارد که بتوانیم نسبت به آن بخشی نگری کنیم و همه موضوعات فرا بخشی است، ولی بر این باورم که پیش قراولان این عرصه حتما جامعه مهندسی ما هستند که باید تلاش کنند و ما نیز در خدمت آنان باشیم تا بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه مشکلاتی در شهر وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث مدیریت یکپارچه است گفت: البته این موضوع قانون شده اما به ما نشان داده شد که قانون ضمانتی بر اینکه کار‌ها ما را به اهداف برسانند نیست. از برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه قرار بود در این مسیر حرکت کنیم ولی عملا در این مسیر حرکتی صورت نگرفته است. این موضوع بیشتر به یک اقدام، همدلی و خرد جمعی و یک اعتماد متقابل نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم شهر با سعی و خطا اداره شود و برای موضوعات مهم و اساسی راه کارهای موقتی و درمان موقت به کارگیری شود چرا که این موضوع باعث می‌شود از مسیر اصلی منحرف شویم، فرصت‌هایمان را از دست بدهیم و نقاط قوت ما تبدیل به نقاط ضعف شود. این موضوعات، موضوعات کاملا علمی و فنی و تخصصی است و قطعا موضوعات سیاسی نیست که راه کارهای سیاسی داشته باشد. طبیعتا راه کار این موضوعات خرد جمعی، مدیریت صحیح و تسلیم شدن به علم و دانش و تجربه دنیا است. اگر این گونه تلاش کنیم آینده روشن پیش روی ما خواهد بود و ما در مدیریت شهری برای گام برداشتن در این جهت کوشش می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: با همه وجود به جامعه مهندسی اعتماد و اعتقاد دارم و امیدوارم‌‌ همان طور که در بخش‌های دیگر تلاش کردیم در بخش ساخت و سازهای شهر و مسکن نیز بتوانیم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم. امید است مانند پروژه‌های عمرانی که امروز افتخاری برای شهر محسوب می‌شوند، بتوانیم در حوزه مسکن و معماری هم افتخارات بزرگی برای شهر و کشور به دست بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز