خبرگزاری کار ایران

مسابقات قهرمانی جهان تکواندو _ کره جنوبی

هادی پور به عنوان اولین نماینده ایران روی شیاپ چانگ می رود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۷۵۶

در اولین روز از رقابت های جهانی تکواندو که به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفانش می‌رود.

به گزارش ایلنا، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از ساعت 04:30 بامداد (به وقت تهران) فردا  با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 46- کیلوگرم گروه زنان و 54- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که ایران در بخش زنان نماینده‌ای ندارد و آرمین هادی‌پور در گروه مردان به عنوان نخستین نماینده ایران در مهد تکواندوی جهان به مصاف حریفانش می‌رود.

آرمین هادی‌پور از ساعت 4:30 بامداد مبارزات خود را آغاز می‌کند که براساس قرعه کشی انجام شده در دیدار نخست باید به مصاف «آنشومن پاراشار» تکواندوکار هندوستانی برود این تکواندوکار که به تازگی وارد رده‌سنی بزرگسال شده است پیش از این تنها سابقه حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا را داشته است. 

آرمین در مرحله دوم باید با برنده دیدار سنگال و اتیوپی مبارزه کند. «مینگ وی» از سنگال پیش از این در سال 2013 در مسابقات قهرمانی جهان در وزن 58- کیلوگرم حضور داشته اما موفق به کسب مدال نشده، همچنین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2016 را داشته که باز هم دستش از کسب مدال کوتاه مانده است. 

«سالومون دمسه» تکواندوکار اتیوپی نیز سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2015 روسیه را در کارنامه دارد.

ملی‌پوش وزن 54- کیلوگرم کشورمان برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی جام بیست و سوم می‌بایست یکی از تکواندوکاران اندونزی، چین، کلمبیا و روسیه را از پیش رو بردارد.

در این وزن 67 نفر برا کسب مدال این رقابت‌ها تلاش می‌کنند که مبارزات نیمه نهایی و فینال این رقابت‌ها از ساعت 14:30 روز یکشنبه (4 تیرماه) پیگیری می‌شود.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف رقابیشان می‌روند.

گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز