خبرگزاری کار ایران

ویتامین‌هایی که نیکوتین را از بدن خارج کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۷۳۴

نیکوتین همچنین بدن شما را از مواد مغذی تهی می‌کند که شما باید در هنگامی که سیگار می‌کشید یا سیگار را ترک می‌کنید (و نیکوتین از بدنتان خارج می‌شود) آنها را جایگزین کنید.

نیکوتین به مرور زمان باعث وابستگی به مخدر شده و منجر به بروز علائم ترک در هنگام ترک سیگار می‌شود.

بعد از آنکه نیکوتین به ریه‌های شما می‌رود، وارد جریان خون شما شده و بخش‌های مختلف در سراسر بدنتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از جمله مغز، قلب، رگ‌های خونی و هورمون‌های شما. سلول‌های عصبی در مغز باعث بروز احساسات دلپذیر ناشی از مصرف نیکوتین می شوند که باعث می‌شود بخواهید به سیگار کشیدن ادامه دهید.

نیکوتین همچنین بدن شما را از مواد مغذی تهی می‌کند که شما باید در هنگامی که سیگار می‌کشید یا سیگار را ترک می‌کنید (و نیکوتین از بدنتان خارج می‌شود) آنها را جایگزین کنید.

جایگزین کردن مواد مغذی

به گفته انجمن سرطان آمریکا، حتی زمانی که شما سیگار را ترک می‌کنید، نیکوتین برای ۳ تا ۴ روز در بدن تان باقی می‌ماند. بدن شما در ابتدا دوز معمولش از این ماده مخدر را می‌خواهد که به علائم ترک منجر می‌شود. ممکن است در عرض چند ساعت پس از ترک سیگار، آنها را تجربه کنید.

علائم ترک شما ممکن است به مدت ۳ روز یا بیشتر طول بکشد، چون نیکوتین و محصولات فرعی آن در بدنتان وجود دارند. این علائم عبارتند از اضطراب، تحریک پذیری، اختلالات خواب، مشکل در تمرکز و تغییرات خلق و خو. یک رژیم غذایی سالم به جایگزین کردن مواد مغذی که بدن شما در حین سیگار کشیدن از دست داده کمک می‌کند.

ویتامین‌ها می‌توانند به وسیله ترمیم آسیب ناشی از این ماده مخدر، در فرایند خارج شدن نیکوتین از سیستم شما در طول دوره ترک سیگار کمک کنند.

ویتامین C و E

با توجه به Medical News Today، سیگار کشیدن باعث کاهش جدی ویتامین E می‌شود اما ویتامین C، این روند کاهش را متوقف می‌کند. محققان در موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان دریافتند که مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز به محافظت از عملکرد ویتامین E در افراد داوطلب کمک کرد.

این ویتامین، از دست دادن ویتامین E را تا ۴۵ درصد در افراد سیگاری کاهش داد. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به خاطر سیگار کشیدن در بدن افزایش می‌یابند، عمل می‌کند.

رادیکال‌های آزاد باعث آسیب سلولی در غشاهای ریه و سایر بافت‌ها می‌شوند. مصرف ویتامین C و E در حین سیگار کشیدن یا در طول دوره ترک سیگار، به بدن کمک می‌کند با آسیب ناشی از نیکوتین مقابله کند. همچنین این ویتامین‌ها به همراه هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

پاسخ ایمنی ضعیف ناشی از اعتیاد به نیکوتین، به افزایش بیماری‌ها و اختلالات جدی از جمله بیماری قلبی منجر می‌گردد. برای دریافت منابع غذایی ویتامین C، مقداری زیادی میوه و سبزیجات و برای دریافت ویتامین E، تخم مرغ و غلات دانه ریز مصرف کنید.

ویتامین A

افراد سیگاری، ویتامین A که به طور معمول از شما در برابر عفونت ریه محافظت می‌کند، از دست می‌دهند. مصرف ویتامین A ممکن است از شما در برابر آسیب ریه که منجر به سرطان می‌شود، محافظت کند.

اما تحقیقات در مورد آنکه چه مقدار محافظت فراهم می‌کند، همچنان ادامه دارد. انجمن سرطان آمریکا می‌گوید مشخص شده که خطر سرطان در سیگاری‌های سنگین (کسانی که به شدت سیگار می‌کشند) با سطوح پایین ویتامین A چند برابر سیگاری‌های سنگین با سطوح نرمال ویتامین A است.

چه ویتامین A بتواند از شما در برابر آسیب ریه ناشی از سیگار کشیدن محافظت کند و چه نتواند، جایگزین کردن این ویتامین در بدنتان می‌تواند باعث بهبود سلامتی شما در هنگام خارج شدن نیکوتین از بدنتان شود. محصولات لبنی از جمله تخم مرغ و شیر حاوی ویتامین A هستند.

ویتامین B5

استرس ممکن است نقش مهمی در خلال ترک نیکوتین ایفا کند، چون بدن شما هنوز به شدت خواهان یک دوز از این ماده مخدر است، حتی هنگامی که نیکوتین به آرامی از بدن خارج می‌شود. ویتامین B5 به ساخت هورمون‌های مربوط به استرس کمک می‌کند و ویتامین ضد استرس نامیده می‌شود.

هرچند با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، شواهد محکمی در مورد تاثیر آن برای مبارزه با استرس وجود ندارد. ویتامین B5 ممکن است به جلوگیری از سایر علائم ترک کمک کند. کمبود این ویتامین می‌تواند به بی‌خوابی، افسردگی، تحریک پذیری و عفونت‌های تنفسی فوقانی منجر شود.

شما می‌توانید با اجتناب از غذاهای فرآوری شده که این ویتامین را کاهش می‌دهند و مصرف مقدار بیشتری سبزیجات، غلات کامل و گوشت‌های تازه، سطوح ویتامین B5 تان را افزایش دهید.

منبع: نامه نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز