خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

دفاع از اقشار آسیب پذیر جزءوظایف مسوولین است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۶۸

دولت باید کمک نقدی و غیرنقدی داشته باشد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم موظف است در بودجه سالیانه این موضوع را پیش بینی کند.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دفاع از اقشار آسیب پذیر جزء وظایف دولت و مجلس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علیپور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در دفاع از طرح یک فوریتی تغییر کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر که فوریت آن در جلسه علنی ۲۱ آبان ماه ۹۱ به تصویب رسیده بود، گفت: این طرح براساس تدابیر رهبری برای برطرف کردن مشکلات مردم تهیه شده است و دفاع از اقشار آسیب پذیر جزء وظایف دولت و مجلس است.

وی گفت: درماده واحده این طرح آمده است: دولت موظف است به منظور کمک به معاش خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و ۱۰ درصد جمعیت آسیب پذیر، اولین دهک پایین درآمدی جامعه، نسبت به تامین کالاهای اساسی آنان شامل برنج، روغن، ‌قند و شکر، مرغ و گوشت قرمز با اختصاص ارز مرجع از محل اعتبارهای این نهاد‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: دولت موظف است در تامین کالاهای درجه اول با اولویت تهیه کالا‌ها از طریق تولیدکنندگان داخلی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ‌دولت باید کمک نقدی و غیرنقدی داشته باشد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم موظف است در بودجه سالیانه این موضوع را پیش بینی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: این طرح برای کاهش فشارهای ناشی از گرانی‌ها تهیه شده است و امیدواریم به تصویب نمایندگان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز