خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند:

آزمایش احتمالی یک موتور موشکی جدید در کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۶۰۵

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند کره‌شمالی مجددا دست به آزمایش موتوری زده که احتمالا برای استفاده در موشک‌های قاره‌پیما کاربرد خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های آمریکایی‌ می‌گویند بررسی و ارزیابی آن‌ها نشان می‌دهد کره‌شمالی مجددا دست به آزمایش موتوری زده که احتمالا برای استفاده در موشک‌های قاره‌پیما کاربرد خواهد داشت.

در واکنش به این گزارش، کره‌جنوبی نیز اعلام کرده در همکاری با ایالات متحده، از نزدیک در حال بررسی تازه‌ترین گام‌های کره شمالی در توسعه برنامه موشکی خود است.

طبق این گزارش، ارزیابی‌های آمریکا حاکی‌ست آزمایش اخیر در کره‌شمالی، تازه‌ترین از این دست برای «کوچک‌ترین بخش از موتور موشک قاره‌پیما» است.

یک مقام دولتی در واشنگتن گزارش مربوط به آزمایش موتور را تائید کرده، اما از بیان جزئیات در مورد نوع آن و کاربرد احتمالی در موشک‌های قاره‌پیما خودداری کرده‌است. مقام دیگری نیز گفته است از منظر او این رویداد در ۲۴ ساعت گذشته (از روز پنچ‌شنبه تا جمعه دوم تیر ماه) رخ داده‌است.

انتشار این گزارش اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد «یک درگیری گسترده‌ گسترده» با کره شمالی، به خاطر برنامه‌های نظامی آن کشور محتمل است. البته دولت ایالات متحده تاکید کرده قصد اولیه افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی‌ست و نه یک حمله یا درگیری نظامی.

بنا بر بیانیه‌ای که دولت چین، امروز منتشر کرده، «یانگ جیه‌چی» یک دیپلمات ارشد و عضو حلقه داخلی «شورای ملی» چین، در دیدار خود با ترامپ در کاخ سفید، گفته پکن مایل به «حفظ تعاملات و ارتباطات» با آمریکا، در جهت کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است.

هرچند عمده کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که کره‌شمالی هنوز موفق به ساخت موشک قاره‌پیما نشده و هنوز قادر نیست کلاهک هسته‌ای بر چنین موشک قرار دهد، اما در این مسیر «پیشرفت» کرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز