خبرگزاری کار ایران

فهرست خواسته‌های اعراب به قطر ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۵۸۸

کویت فهرست خواسته‌های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر را به قطر تحویل داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، کویت، شامگاه پنجشنبه فهرست درخواست‌‌های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر را به قطر منتقل کرد.

آسوشیتدپرس، که یک نسخه از این فهرست را به دست آورده است، نوشت: قطع روابط دیپلماتیک با ایران، برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و بستن شبکه الجزیره از جمله شروط برای از سرگیری روابط با قطر هستند.

طبق این گزارش، از قطر خواسته شده است طی ده روز آینده این درخواست‌ها را اجرا کند.

عربستان امارات متحده عربی و بحرین، به همراه مصر ۱۸ روز پیش مناسبت اقتصادی و سیاسی خود با قطر را به اتهام حمایت از افراط‌گراها قطع کردند. قطر متهم است که از گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه و همچنین ایران حمایت می‌کند.

عربستان،‌ امارات و بحرین نیز می‌گویند، تمامی مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود کرده اند.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکا از قطر خواسته‌اند تا گامی‌هایی در جهت کاهش تنش با دیگر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس بردارد.

این در حالی است که وزیر خارجه قطر در واکنش به این در خواست‌ها، گفته است، تا زمانی که «محاصره» و محدودیت هایی که عربستان، امارات و بحرین اعمال کرده‌اند، لغو نشوند، دوحه حاضر به مذاکره درباره بحران اخیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز