خبرگزاری کار ایران

با صدور نامه‌ای تاکید شد:

ادعای مالکیت شهرداری بر زمین پارکینگ بیمارستان پارسیان غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۷۲

هیات مدیره بیمارستان فوق‌تخصصی پارسیان در نامه‌ای به اظهارات معاونت محیط زیست شهرداری تهران مبنی بر تغییر کاربری زمین پارکینگ بیمارستان پارسیان به فضای سبز پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است؛

احتراما جهت تنویر افکار عمومی و در پاسخ به مطالب منتشره از سوی معاونت محیط زیست شهرداری تهران در خصوص پارکینگ بیمارستان پارسیان که با اقدامات چندین روز گذشته شهرداری منطقه 2 تهران تخریب شده است به استحضار می‌رساند: در زمان احداث بیمارستان پارسیان در سعادت‌آباد، خیابان سرو شرقی، ضلع شرقی این بیمارستان یک نهر طبیعی و مسیل آب قرار داشته، که بنا به رعایت حریم انهار و مسیل‌ها این بیمارستان اقدام به رعایت حریم نهر از بستر آن نمود. لذا به علت عقب‌نشینی ساختمان در زمین و به خاطر رعایت حریم، قسمتی از زمین بیمارستان جدا گردید و این فضا بعدا بعنوان پارکینگ بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بدین منظور شهرداری که در صدد کسب منافع از فرصت‌های متعدد می‌باشد با جلوگیری از استفاده از این فضا بیمارستان را مجبور به عقد قرارداد اجاره جهت بهره‌برداری نمود. و به علت سیاست بیمارستان جهت جلوگیری از تنش با شهرداری و کمک به منافع عموم، قرارداد اجاره با شهرداری تنظیم و چندین مرتبه آن را تمدید کردند و از این حیث تاکنون ده‌ها میلیون تومان نصیب شهرداری گردیده است.

مع الاسف بعلت اختلاف شهرداری منطقه با مدیر عامل در خصوص ساختمان پزشکان پارسیان (که ارتباطی با بیمارستان ندارد و کاملا شخصی است)، شهرداری اقدام به تخریب پارکینگ و انسداد محل عبور زباله‌های بیمارستان نموده است که این امر باعث اخلال در جابجایی زباله‌ها و بروز خطرات زیستی و بهداشتی برای این بیمارستان و منطقه گردیده است.

اما در خصوص ادعای مالکیت شهرداری به استحضار عموم می‌رساند: حسب ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، بهره‌برداری و مالکیت انهار و رودخانه‌ها و مسیل‌های انتقال آب و حریم آنها که حسب اعلام وزارت نیرو، صورت می‌پذیرد متعلق به دولت جمهوری اسلامی بوده و شهرداری‌ها هیچ گونه مالکیتی بر این موارد نداشته و مالکیت آنها نیز قابل انتقال به شهرداری  نخواهد بود. لذا تصرف شهرداری منطقه 2 تهران در ضلع شرقی بیمارستان و جنب نهر غیرقانونی بوده و شایسته است اداره آب و فاضلاب تهران به نمایندگی از دولت و بیت المال، در قبال چنین تصرفی ساکت ننشیند توقی را با توجه به فقدان مالکیت شهرداری بر این فضا و دریافت وجه اجاره در این مدت از بیمارستان، این بیمارستان حق قانونی خود مبنی بر شکایت از شهرداری در مراجع قضائی را محفوظ دانسته و در اسرع وقت اقدام خواهد نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز