خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وقوع 3 مورد حادثه آتش‌سوزی مرتع در شهرستان پاوه/ نقش عوامل انسانی در آتش‌سوزی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۴۴

رئیس منابع طبیعی شهرستان پاوه از وقوع 3 مورد آتش‌سوزی مرتع در این شهرستان خبرداد و گفت: در هر سه حادثه نقش عوامل انسانی تاثیرگذار بوده است.

یادگار قالبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته در شهرستان پاوه 3 مورد آتش‌سوزی مرتع و مرتع مشجع رخ داد که اولین مورد در روستای شوشمی یکی از روستاهای توابع شهرستان پاوه بود و طی آن 8 هکتار از مراتع این روستا از بین رفت.

 قالبی افزود: در این آتش‌سوزی 50 درصد از اراضی منابع ملی و 50 درصد از زمین و باغات اهالی منطقه از بین رفت که دلیل این حریق باغداری بوده که برای جلوگیری از وروداحشام به داخل باغش اطراف آن را آتش زده است.

وی تاکید کرد: این اقدام آسیب های جدی به مراتع شهرستان پاوه وارد کرده که با توجه به خسارت های وارده با فرد متخلف برخورد قانونی خواهد شد و برای وی پرونده ای تشکیل شده و برای روند قانونی به دادگاه ارجا شده است.

وی عنوان کرد: دومین آتش‌سوزی مرتع در منطقه بیدمیری شهرستان پاوه رخ داد که 1000 متر از این مراتع در آتش سوخت و این مورد آتش‌سوزی نیز توسط عده ای با روشن کردن آتش در کنار جاده اتفاق افتاد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان پاوه تصریح کرد: سومین مورد آتش سوزی مراتع در روستای زردویی اتفاق افتاد که نیم هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت و بدلیل صعب العبور بودن منطقه زمان اطفاء آن کمی به طول انجامید.

قالبی گفت: اطفاء این آتش سوزی‌ها توسط نیروهای امدادی و مردمی صورت گرفت.

پاوه یکی از شهرستان‌های شمالی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز