خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور اعلام کرد

بودجه ۹۲ چهارشنبه همراه لایحه سه‌دوازدهم به مجلس می رود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۱

بودجه عمرانی لایحه بودجه 92 رقم 37.7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که این رقم سال 91حدود 39.7 هزار میلیارد تومان بود.

رئیس‌جمهور از ارائه بودجه ۹۲ در روز چهارشنبه همراه لایحه سه‌دوازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، رئیس جمهور در گفت‌وگوبا شبکه یک سیما از ارائه بودجه 92 در روز چهارشنبه یا حتی زودتر همراه لایحه 3دوازدهم به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: لایحه بودجه 92 همراه با ملاحظات تحریم و نقشه‌های اقتصادی دشمن برای کاستن و محدود کردن اثر این نقشه‌ها با رویکرد حداقلی اتکا به درآمد نفت به ویژه برای جبران هزینه جاری دولت طراحی شده است.

وی افزود: بودجه عمرانی لایحه بودجه 92 رقم 37.7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که این رقم سال 91حدود 39.7 هزار میلیارد تومان بود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که دولت به عنوان بدنه کارشناسی در خدمت کشور و سایر قوا است، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم به این بدنه کارشناسی دولت اعتماد کنند و به منطق و روشی که دولت با زحمات کارشناسی فراوان در تهیه لایحه بودجه و ارتباط منطقی آن با قوانین بالادستی و سیاستهای کلی در نظر گرفته است، را لحاظ کنند و در بررسی لایحه آن را زیاد تغییر ندهند که آنچه تصویب می‌شود، لایحه دولت باشد، نه چیز دیگری که انگار طرح جدید نمایندگان باشد.

رییس دولت اعلام کرد:در بودجه دو هزار میلیارد به پزشک خانواده اختصاص داده ایم و 2760میلیارد هم به بخش دارو اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص 1500میلیارد برای حفظ و رشد جمعیت خبر داد.

احمدی نژاد گفت:حقوق کارمندان در سال آینده 20درصد افزایش می یابد و یارانه‌ها را هم افزایش دادیم.

وی تصریح کرد:اگر گام بعدی هدفمندی را اجرا کنیم، قدرت خرید مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد:همه تلاشمان حرکت به سمت ارز تک نرخی است و گزینه ما برای اجرای گام دوم هدفمندی ارز مرجع است.

احمدی نژاد با بیان اینکه نوسانات موجود را مهار خواهیم کرد،گفت:برنامه ما کاهش سریع نرخ تورم در سال 92 است.

وی با بیان اینکه یک نفر هم نباید در کشور بیکار باشد،گفت:نرخ بیکاری جهش نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز