خبرگزاری کار ایران

نجف علی انتظاری عنوان کرد:

زکات یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۷۱

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی زکات است که ترویج آن می تواند در کمک به نجات و رونق اقتصادی جامعه کمک کند.

به گزارش ایلنا، نجف علی انتظاری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ دستگاه عضو شورای زکات هستند، افزود: وظایف هر کدام از این دستگاه‌ها مشخص شده و کمیته‌امداد نیز به عنوان دبیرخانه این شورا از سوی مقام معظم رهبری مسئولیت قانونی و شرعی جمع آوری و توزیع زکات را بر عهده دارد.

وی گفت: با جمع‌آوری زکات از مودیان و خیران و ساماندهی و توزیع مناسب آن بین نیازمندان جامعه باید امانتدار این مسئولیت باشیم.

انتظاری با بیان اینکه اثربخشی زکات میان جامعه باید دیده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در این زمینه می‌تواند از محل زکات جمع آوری شده مورد توجه قرار گیرد تامین مسکن محرومان از محل زکات جمع آوری شده است.

وی با اشاره به تلاش برای متمرکز کردن زکات به سمت کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد زکات جمع‌آوری شده را بین نیازمندان واقعی توزیع خواهد کرد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی زکات است که ترویج آن می‌تواند در کمک به نجات و رونق اقتصادی جامعه کمک کند.

وی ضمن اشاره به اثر وضعی زکات بر زندگی مردم بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل عدم وجود مال و لقمه حلال و پاک در میان خانواده ها است.

انتظاری ضمن اشاره به تشکیل شوراهای زکات در سطح روستاها گفت: یکی از اولویت‌های هزینه کرد زکات همان روستای محل جمع آوری زکات است.

وی ضمن اشاره به نقش امامان جمعه و جماعات در ترویج و تشویق مردم به پرداخت زکات بیان کرد: باید در این زمینه با همکاری امامان جمعه از ظرفیت نماز های جمعه استفاده کرد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در ادامه گفت: پرداخت و دریافت زکات دارای موازین شرعی است و از حساسیت‌ها و شرایط خاصی برخوردار است که به عنوان منشور اخلاقی جمع آوری زکات از سوی عاملان زکات باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان ضمن اشاره به رتبه استان در زمینه زکات کشور عنوان کرد: استان کردستان سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در زمینه جمع آوری زکات فطریه شد. این توفیقات حاصل همکاری و همراهی خوب علما و روحانیون، مسئولان و مردم خیرخواه و نوع دوست استان است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در زمینه احداث مسکن، تامین جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، پرداخت کمک موردی و کارگشایی و سایر نیازمندی‌های محرومان هزینه می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از زکات جمع آوری شده را برای تامین مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت هدایت کنیم.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان نهادی که مسئولیت شناسایی و کمک به نیازمندان واقعی جامعه را بر عهده دارد تلاش می کند زکات جمع آوری شده را در جهت رفع مشکلات مختلف محرومان هدایت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به راه اندازی صندوق امداد ولایت این نهاد اظهار کرد: این صندوق برای ترویج قرض‌الحسنه و بانکداری اسلامی ایجاد شده که با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون هیچ کارمزدی در زمینه کمک به رفع نیازمندی های مختلف مددجویان تلاش می‌کند.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که از طریق این صندوق برای خیران ایجاد شده امکان سپرده‌گذاری در این صندوق با حفظ اصل سرمایه و استفاده از آن در پرداخت تسهیلات به نیازمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز