خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبرداد:

احضار کاردار سوئیس در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۶۹

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس در تهران احضار و مراتب اعتراض رسمی و شدید جمهوری اسلامی به دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با اعلام این خبر گفت: امروز دوشنبه ۹۶/۳/۲۹ و به دنبال اظهارات نسنجیده و مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوییس (در غیاب سفیر) بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، توسط مدیر آمریکا وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات در مجلس نمایندگان این کشور در مورد کشورمان، طی یک یادداشت رسمی به او ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه در این ملاقات اظهارات نسنجیده وزیرخارجه آمریکا در مجلس نمایندگان آن کشور را مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانسته و بشدت آنرا محکوم کرد. کشاورززاده این اظهارات را مغایر با قواعد آمره حقوق بین الملل و تعهدات بین المللی دولت آمریکا از جمله منشور ملل متحد و  نیز معاهدات دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت دولت آمریکا در مقابل این اظهارات دارای مسئولیت است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

کاردار سوئیس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا  اظهار داشت که در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز