خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

با افزایش حداقلی تعرفه‌های پزشکی، پرداختی مردم افزایش چندانی نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۴۱

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با افزایش حداقلی تعرفه‌های پزشکی، پرداختی مردم افزایش چندانی نخواهد داشت

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات شب گذشته هیات دولت نیز به بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، ناظر است . ویرایش سوم این کتاب در هیات وزیران تصویب شده است.بر اساس قانون، وظیفه شورای عالی بیمه این بوده که هر ساله این کتاب را مورد بازنگری قرار دهد. تا سال 93 این اتفاق نیفتاده بود و از 93 تا کنون این بازنگری انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکید دولت در ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت این بوده که بار مالی جدیدی برای سازمان بیمه ایجاد نشود، افزود: این پیشنهاد شورای عالی بیمه در جهت ایجاد تعادل بین گروه‌های مختلف ارائه دهنده خدمت و نیز تعادل بین منابع و مصارف سازمان‌های بیمه است. پیشنهاد شورای عالی بیمه خدمات درمانی در مورد اصلاح کتاب تعرفه‌ها در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه دیگر هیات دولت در جلسه شب گذشته، خاطرنشان کرد: مصوبه بعدی نیز مربوط به پزشک خانواده و سرانه آن است؛ به طوری که برای سال 96 مقرر شده بین پنج تا 10 درصد رشد سرانه پزشک خانواده اتفاق افتد که خبر خوبی برای تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور است.

 آقاجانی در خصوص افزایش تعرفه و اثر آن بر سهم مردم در پرداخت هزینه‌های بستری، گفت: تعادل منابع و مصارف باید اتفاق می‌افتاد و دولت در تصمیماتش باید تمامی جهات را در نظر گیرد. مجموعه تصمیمات دولت در مجموع پرداختی مردم را تغییر چندانی نخواهد داد؛ به طوری که یکی از این تصمیمات، کنترل رشد تعرفه خدمات بود و شاهدش هم آن است که در سال‌های گذشته هیچ گاه رشد کمتر از 10 درصد تعرفه‌ها را تجربه نکرده بودیم.

وی در پایان یادآور شد: در این مسیر، کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت تعدیل و اصلاح و بر اجرای 50 راهنمای بالینی نیز تاکید شد. در مجموع پایداری خدمات و تعادل منابع اهمیت دارد و با توجه به رشد اندک تعرفه‌ها در مقایسه با تورم، این رشد تعرفه تاثیر چندانی در پرداختی مردم نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز