خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری اعضای ۳۰ باند سرقت توسط پلیس/امنیت در تهران حاکم است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اعضای ۳۰ باند سرقت طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: مجموعا ۱۴۵ نفر عضو این ۳۰ باند هستند که فعالیت ۶۰ درصد از این باندها به زورگیری و کیف قاپی معطوف بود.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین ساجدی نیا" در حاشیه دستگیری تعدادی سارق سابقه دار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح "امنیت محله محور" در شهر تهران همکارانم طی روزهای گذشته اعضای ۳۰ باند سرقت را دستگیر کردند که مجموعا ۱۴۵ نفر هستند.

وی افزود: ۶۰ درصد از این باندها ، باندهای زورگیر و کیف قاپ و ۵۹ درصد سارق سابقه دار هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این سارقان عمدتا طی ۲۴ ساعت گذشته دستگیر شده اند و بیشتر این افراد در حوزه کیف قاپی ، سرقت منزل ، سرقت خودرو و ... فعالیت داشتند.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: در این میان دو باند سارق مسلح نیز دیده می شود که به همت همکارانم شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: طرح های امنیت محله محور ادامه دارد و قطعا چون گذشته با قاطعیت با سارقان و هنجارشکنان برخورد می شود که در ادامه اجرای طرح ها برخورد با اراذل و اوباش نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار ساجدی نیا در توضیح شیوه فعالیت دو باند سارقان مسلح اظهار کرد: فعالیت این دو باند بیشتر معطوف به سرقت منزل و اماکن بوده است .

وی یادآور شد: ۴۰ درصد از سارقان دستگیر شده عمدتا مربوط به استان های اطراف تهران و ۶۰ درصد نیز مربوط به حوزه تهران می باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: امروز جمعی از مال باختگان هم برای شناسایی سارقان و اموال شان در این محل حضور دارند و مردم می توانند در صورت وجود شکایت در این مورد به مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

این مقام عالی انتظامی درباره ارزش ریالی اموال مکشوفه از سارقان عنوان کرد: هنوز ارزش ریالی دقیق برآورد نشده اما مطابق اعلام اولیه، ارزش ریالی اموال کشف شده از سارقان معادل ۲۴ میلیارد تومان است .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل خاطر نشان کرد: در خصوص ارتقاء وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل مذاکراتی با خودروسازان صورت گرفته است ، اما هنوز اتفاق مثبتی که باید در این خصوص شاهد باشیم را مشاهده نکرده ایم.

وی ادامه داد: طرح های امنیت محور پلیس ادامه دارد و طرح بعدی پلیس در خصوص ارتقاء وضعیت امنیتی " پارک ها " و " بوستان ها " است، چرا که با ورود فصل تابستان حضور مردم در پارک ها و بوستان ها بیشتر خواهد بود و به دنبال این هستیم که آرامش در این اماکن برای مردم وجود داشته باشد.

سردار ساجدی نیا در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت آمادگی پلیس برای روز قدس خاطر نشان کرد: تمهیدات انتظامی و ترافیکی برای روز قدس پیش بینی شده و اقدامات لازم صورت گرفته است، ان شاء الله در روز قدس امسال نیز چون سال های گذشته شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره وضعیت امنیتی تهران بیان کرد: امنیت در شهر بزرگ تهران حاکم است و در شب های قدر نیز شاهد امنیت و حضور مثال زدنی مردم در مساجد و اماکن مذهبی بودیم، پلیس با آمادگی و هوشیارانه در راستای تأمین امنیت فعالیت می کند.

وی با اعلام اینکه، ایستگاه های ایست و بازرسی پایتخت برای تأمین امنیت ادامه دارد، افزود: در چند روز گذشته پلیس تهران دستگیری در حوزه امنیتی نداشته اما ممکن است دیگر نهادهای امنیتی داشته باشند که در صورت وجود چنین مطلبی قطعا اطلاع رسانی از مبادی ذیربط صورت می گیرد.

سردار ساجدی نیا  در ادامه در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروش در تهران مطرح کرد: از ابتدای سال تاکنون فقط ۷۰۰ نفر ظرفیت نگهداری در کمپ ها ایجاد شده که در واقع هنوز مشکل تأمین کمپ و مراکز نگهداری به قوت خود باقی است، اما پلیس اقدامات خود را در این حوزه دنبال می کند.

این مقام عالی انتظامی همچنین در خصوص برخی تجمعات در مقابل برخی از موسسات مالی و اعتباری نیز اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد برخی تجمعات در بعضی از موسسات مالی و اعتباری بودیم، به طوری که روز گذشته ۲۴ مورد تجمع گزارش شده است و سپرده گذاران در این تجمعات پول خود را از موسسات مالی مطالبه دارند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه تجمع مقابل موسسسات مالی غیرقانونی است، اضافه کرد: امید است مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان مالی در این حوزه هر چه زودتر فکری کرده و تکلیف این افراد را مشخص کنند.

سردار ساجدی نیا در پایان در خصوص میزان کاهش یا افزایش سرقت در تهران گفت: پلیس به طور قاطع با سارقان برخورد می کند به طوری که با اقدامات انتظامی پلیس از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۱۱ درصدی سرقت در شهر تهران بودیم و امید است تا پایان سال نیز این میزان کاهش ، ارتقاء یابد که دراین مورد لازم می دانم از همکاری و تعامل خوب مجموعه قضائی با پلیس تشکر کنم.

کد خبر : ۵۰۲۱۶۱