خبرگزاری کار ایران

ترفند جالب یک قاچاقچی برای دور زدن مأموران گمرک!

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۱۴۴

ترفند جالب یک قاچاقچی برای دور زدن گمرک با هوشیاری مأموران گمرک لو رفت.

به گزارش ایلنا؛ صاحب کالایی در اصفهان کالایی را به وزن 51 تن با عنوان پروفیل گالوانیزه به گمرک اظهار و اعلام می‌دارد قصد دارد از محل ورود موقت این محموله را از طریق بندر شهید رجایی به امارات متحده عربی صادر کند. با انجام تشریفات اولیه اجازه حمل صادر و با هماهنگی مقرر می‌شود کنترل‌های لازم در گمرک شهید رجایی به‌عمل آید. 

با هوشیاری ماموران گمرک شهید رجایی بندرعباس و در پی تقاطع‌گیری اطلاعات به کمک سامانه‌های الکترونیکی مأموران گمرک تصمیم به بازرسی فیزیکی کالا می‌گیرند، اما عدم مراجعه نماینده صاحب کالا جهت رویت کالا و عدم همکاری با مأموران گمرک جهت رویت کالا ظن قوی قاچاق را نسبت به محموله افزایش می‌دهد.

با حضور مسئولین انبار تحویل‌گیرنده کالا کانتینرهای یادشده مورد بازرسی فیزیکی قرار گرفته و در نتیجه مشخص گردید محتویات این کانتینرها عبارت است از بلوک‌های مستطیل شکل حاصل از ضایعات و قراضه استیل و هیچ‌گونه کالایی تحت عنوان پروفیل گالوانیزه رویت نگردید، در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص گردید که صاحب کالا پس از اطلاع از تصمیم قاطع گمرک برای رویت کالا و کسب اطلاع از اینکه صادرات ضایعات استیل مشمول 80 درصد عوارض صادراتی است، علاوه بر تخلف قبلی در اظهار کالا دست به اقدام جدیدی زده و مبادرت به اخذ قبض انبار از پیمانکار انبارهای بنادر تحت عنوان سنگ صادراتی کوپ برای همان کالا و به نام صاحب کالای دیگری اقدام نموده و سپس نسبت به اظهار مجدد آن به گمرک شهیدرجایی اقدام کرده است. 

بنابراین در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود، صاحب کالا قصد داشته با فریب مأموران گمرک با یک تیر چند نشان بزند که با هوشیاری مأموران گمرک شهیدرجایی این ترفند ناکام ماند و تخلفات متعدد صاحب کالا محرز شد.  

نخست اینکه؛ کالای اظهار شده به گمرک پروفیل گالوانیزه و از محل پروانه ورود موقت بوده لیکن کالای رویت شده ضایعات استیل و شمول پرداخت 80 درصد عوارض صادراتی است.

دوم اینکه؛ صاحب کالا سعی داشته با ارائه این پروانه صادراتی، پروانه ورود موقت وارد شده از گمرک بندرامام خمینی را تسویه نماید و از پرداخت حقوق دولت خودداری کند.

سوم اینکه؛ در گمرک شهیدرجایی بندرعباس با اخذ قبض انبار خلاف واقع و اظهار کالای صادراتی مجاز به جای کالای صادراتی مشروط (مشمول عوارض قانونی) سعی در عدم پرداخت عوارضی دولت را داشته است.

لذا باتوجه به موارد یادشده مأمورین گمرک شهیدرجایی ضمن مهر و موم کردن کانیتنرهای یادشده و جلوگیری از خروج آنها از کشور اقدام به تشکیل پرونده قضایی در این رابطه کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز