خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبرداد:

صادرات خرمای سیستان و بلوچستان به 10 کشور دنیا

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۱۲۹

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از صادرات خرمای این استان به 10 کشور دنیا خبرداد.

‌به گزارش ایلنا، رضا نجفی اظهار داشت: متاسفانه خرما از استان سیستان و بلوچستان با کمترین قیمت به استان‌های دیگر صادر و با برند استان‌های دیگر از کشور خارج می‌شود.
 
نجفی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولیدات بخش کشاورزی استان امسال از 4.2 میلیون تن سال گذشته به 5 میلیون تن افزایش یابد.
 
وی بیان کرد: بخش زیادی از تولیدات بخش کشاورزی استان را گندم تشکیل می‌دهد که در حال حاضر سطح زیر کشت گندم استان 70 هزار هکتار است.
 
رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان سطح استان از 100 هزار تن عبور کند؛ تولید متوسط گندم در استان حدود 4 تن در هر هکتار است.
 
وی افزود: استان در زمینه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با چالش مواجه است که باید بخش خصوصی در کنار بخش دولتی به کمک این سازمان بیایند.
 
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان 18 میلیون هکتار مساحت دارد که جهاد کشاورزی توانسته است در همه نقاط آن حضور پیدا کند چرا که متولی تأمین و عرضه نیازمندی‌های ضروری جامعه است و به برکت تلاش 170 هزار بهره بردار بخش کشاورزی شرایط مطلوبی در جامعه حاکم شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: بر اثر گرمای بی سابقه در سیستان و بلوچستان به محصولات زراعی، باغی، دام، طیور و قسمت تأسیسات بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.
 
وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان نیز خواست تا به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
 
نجفی با بیان این که حدود 8 هزار هکتار نخلستان به دلیل این که خرمای آن به باروری نرسیده مشمول بیمه نمی‌شود، افزود: این سازمان فقط می‌تواند 25 هزار هکتار از نخلستان‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز