خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

ارتش سوریه و «الحشد الشعبی» عراق در مرزها به هم رسیدند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۴۹

منابع نظامی در غرب عراق از استقرار نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و نیروهای ارتش سوریه در مرزهای مشترک دو کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، یک افسر ارتش عراق در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه و نیروهای الحشد الشعبی، یکشنبه برای نخستین بار در مرزهای مشترک دو کشور به هم رسیدند.

این افسر ارتش عراق که نخواست نامش فاش شود، گفت: «یگان‌های الحشد الشعبی، امروز (یکشنبه) در مرزهای مشترک عراق و سوریه در شمال گذرگاه مرزی الولید (۴۶۰ کیلومتری غرب شهر الرمادی) مستقر شده‌اند.»

این منبع افزود: «نیروهای ارتش سوریه موفق شدند به مرزهای مشترک در منطقه واقع در ۵۰ کیلومتری شمال گذرگان التنف سوریه، که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، برسند. نیروهای سوری به یگان‌های ارتش سوریه در مرزها به هم رسیدند.»

پیش از این یک منبع در ارتش عراق در استان الانبار اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی در نقطه مرزی مهم بین سوریه و عراق، التنف مستقر شده‌اند.

در نزدیکی این گذرگاه مرزی، پایگاهی در التنف احداث شده است که سربازان آمریکایی در آن نیروهای هم‌پیمان در سوریه را آموزش می‌دهند.

ناظران می‌گویند برخورد نیروهای ارتش سوریه و نیروهای الحشد الشعبی عراق نشان می‌دهد که همکاری طرفین برای به کنترل درآوردن مرزهای مشترک دو کشور بعد از پایان نبرد بازپس‌گیری شهر موصل در شمال عراق از اشغال داعش، آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز