خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد:

اتحادیه‌ها و تشکل‌ها به واگذاری امور کشاورزی به وزارت بازرگانی معترضند/ مدیران بازرگانی از مسائل کشاورزی اطلاع ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۲۴

نظر افضلی گفت: قطعا درست نیست که امور کشاورزی به بخش بازرگانی کشور واگذار شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص لایحه تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صنعت اظهار داشت: در سال‌های قبل این دو وزارتخانه پس از بحث ها و جدل های فراوان با یکدیگر ادغام شدند و حوزه هایی جدیدی شکل گرفت اما دوباره امروز شاهد هستیم که دولت به دنبال تفکیک این حوزه ها است.

نظر افضلی ادامه داد: در بخشی از لایحه ارائه شده، برخی از امور کشاورزی که اکنون زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است به وزارت بازرگانی منتقل می‌شود که این اقدام بر خلاف امور جاری کشاورزان است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مواد پیشنهادی که در لایحه دولت آمده مورد اعتراض شدید تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار گرفته به طوری که در جلسات متعددی که با نمایندگان آنها داشته‌ایم نگرانی خود را از قرار گرفتن مدیرانی که با این حوزه آشنایی ندارند و از تخصص لازم برخوردار نیستند اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: این که امور مربوط به کشت و کار و صنایع مرتبط با آن یک متولی داشته باشد در تمام جوامع پیشرفته مرسوم است و صحیح نیست که این امور به بخش بازرگانی کشور واگذار شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: مجلس به یک فوریت این طرح رای داده و باید جزئیات آن در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد که امیدواریم با انجام کار کارشناسی دغدغه کشاورزان و فعالین این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز