خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگری برقکاران:

بیمهٔ تکمیلی به کارگران ساختمانی نیز اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۷۰

اکثر کارگران ساختمانی تنها از همین بیمه‌های تامین اجتماعی برخوردار هستند زیرا نرخ بیمه‌های تکمیلی بسیار بالاست. دولت باید در این زمینه به کارگران ساختمانی کمک کرده و راه حلی پیدا کند.

رئیس انجمن صنفی-کارگری برقکاران ساختمانی خواستار ایجاد تسهیلاتی برای استفادهٔ کارگران ساختمانی از بیمه‌های تکمیلی شد.

«اسعد صالحی» در این باره به ایلنا گفت: بیمه‌های تامین اجتماعی تنها در بیمارستان‌های تامین اجتماعی معتبر است. اکثر کارگران ساختمانی تنها از همین بیمه‌های تامین اجتماعی برخوردار هستند زیرا نرخ بیمه‌های تکمیلی بسیار بالاست. دولت باید در این زمینه به کارگران ساختمانی کمک کرده و راه حلی پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از کارگران برق کار ساختمانی که سه انگشت دست خود را از دست داده برای طول درمان به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده اما هیچ رسیدگی صورت نمی‌گیرد. مشخص نیست ۲۸ هزار تومان حق بیمه‌ای که ماهانه پرداخت می‌کنیم صرف چه مواردی می‌شود.

این فعال کارگری افزود: این کارگر مصدوم باید برای عمل جراحی در بیمارستان خصوصی بستری شود یا به بیمارستان هزار تخت خوابی امام رضا مراجعه کند، که در آن صورت باید ۴ ماه در نوبت باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگری برقکاران ساختمانی در پایان اظهار داشت: اکثر بیمارستان‌های دولتی بعضی از عمل‌های جراحی را انجام نمی‌دهند و کارگران بایستی در این موارد به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند که در در بیمارستان‌های خصوصی ۱۰ درصد هزینه بر عهدهٔ بیمهٔ تامین اجتماعی قرار دارد و ۹۰ درصد مابقی را بیمهٔ تکمیلی می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز