خبرگزاری کار ایران

واکنش اردوغان به محاصره قطر

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۱۳۶

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد محاصره قطر عملی غیر انسانی است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد محاصره قطر از جانب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را امری مخالف با تعالیم اسلامی و غیر انسانی دانست.

وی در ادامه با اشاره به توجیهاتی که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آنرا دستاویزی برای محاصره قطر قرار داده‌اند را غیرقابل قبول خواند.

اردوغان که در پارلمان ترکیه و در مقابل نمایندگان سخن می‌گفت خاطرنشان کرد اتهاماتی که علیه قطر مطرح شده است قطعاً به سود منطقه نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: قطر از تروریسم حمایت نمی‌کند بلکه در کنار ترکیه بیشترین مبارزه را با گروه تروریستی داعش داشته و بیشترین اصرار را برای حذف این گروه تروریستی از خود نشان داده است.

وی تاکید کرد: اگر حمایت‌های قطر و ترکیه نبود معارضان مسلح سوری نمی‌توانستند مقاومت کنند.

رجب طیب اردوغان با «رهبر بزرگ خلیج»خواندن «سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان سعودی از وی برای حل این بحران دعوت کرده و تاکید کرد آنکارا تمامی تلاش دیپلماتیک خود را خواهد کرد تا این مساله را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به تماس خود با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه،  آنرا نیز تلاشی در همین راستا عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز