خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

استخدام فله‌ای در شهرداری تهران/فرزند هنرپیشه معروف حکم ریاست در مترو گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۷۲

عضو شورای شهر تهران با اشاره به استخدام‌های فله‌ای در سال 92 در شهرداری تهران گفت: فرزند هنرپیشه معروف و دو فرزند مدیرکل یک سازمان حاضر در انتخابات، جذب مترو شده و بدون طبقه‌بندی مشاغل بعد از دو ماه حکم ریاست گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دبیر؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی این شورا با اشاره اینکه بر اساس قانون باید شهرداری سالانه چهار درصد تعدیل نیرو داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد در بحث استخدام‌ها باید کمیته‌ای تشکیل شود تا صحت و سقم آن مشخص شده و تشریح شود چه کسانی  و در چه شرکت و سازمان‌هایی به کار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: من یک بار با شهرداری در این زمینه درگیر شدم، اما مرا تهدید کرده و از زن و بچه و خانه‌ام عکس گرفتند و گفتند؛ اینها دین هم ندارند، و پیگیر این موضوعات باشید که برخی چگونه پست گرفته‌اند.

دبیر با بیان اینکه شهرداری باید نوع ارتباطش با سازمان بازرسی کل کشور را مشخص کند، گفت: چطور وقتی سازمان بازرسی کل کشور بر علیه شهرداری صحبت می‌کند، آن را قبول ندارد اما وقتی بر علیه شورا حرف می‌زنند این سازمان را قبول دارند؟!

وی با بیان اینکه شهرداری در مورد تغییر وضعیت 5000 نفر از پرسنلش روال قانونی را طی کرده گفت: سه سال است که سعی داریم بودجه را شفاف کنیم تا هیچ نیروی انسانی پنهان نشود، چرا که در گذشته می‌گفتند؛ پنج میلیارد تومان برای خاک‌برداری هزینه کرده‌اند، اما بعدا متوجه می شدیم همه  را حقوق داده‌اند.  این مسائل در حال حاضر  شفاف شده است اما در مورد مترو نیز باید شفاف سازی شود، هرچند شهرداری‌ها آنقدر پیچیده است که می‌دانند چه کنند.

محسن سرخو؛ عضو دیگر شورای شهر نیز با بیان اینکه استخدام‌های فله‌ای در سال 92 رخ داد، ادامه داد: به علاوه تبعیض در پرداخت‌ها و عدم دریافت مزایای یکسان باعث نارضایتی و ایجاد احساس تبعیض بین پرسنل شده است.

وی ادامه داد: درمورد استخدام‌های سال 92 با اسم و مشخصات می‌توانم بگویم که این افراد نباید استخدام می‌شدند، فرزند هنرپیشه معروف و یا دو فرزند مدیرکل یک سازمان حاضر در انتخابات، جذب مترو شده و بدون طبقه بندی مشاغل بعد از دو ماه حکم ریاست گرفته‌اند. باید بگویم این مسائل است که باعث سرخوردگی پرسنل می‌شود و باید فکری به حال آن کرد.

در ادامه محمد سالاری؛ رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از امور همچون امور خدماتی نسبت به برون سپاری اقدام کرده است،‌ گفت: آیا نمی‌شود در خصوص مترو نیز با شرکت‌های خصوصی مطرح در این زمینه قرارداد بست، چرا که در حال حاضر آنقدر پرسنل زیاد است که حتی صندلی برای نشستن ندارند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز