خبرگزاری کار ایران

تقدیر «چاک شومر» از گنجاندن تحریم‌های روسیه در طرح تحریم ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۴۵

رهبر جمهوری‌خواهان سنا روز دوشنبه کنگره را برای پذیرش افزودن بخش‌هایی برای تحریم روسیه تحت لایحه‌ای که به تحریم‌های ایران در حوزه آزمایشات موشک‌های بالستیک مربوط می‌‌شد مورد تحسین قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «واشنگتن اگزمینر» چاک شومر رهبر جمهوری‌خواهان سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تدوین تحریم‌های موجود و بازبینی‌های لازم کنگره به منظور تضعیف یا افزایش این تحریم‌ها، نشان می‌دهد آمریکا عزم دارد پوتین را برای اقدامات جسورانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش تنبیه کند.

شومر همچنین در این بیانیه گفته: این تحریم‌های جدید پیام قدرتمندی را از سوی هر دو حزب آمریکا به روسیه و هر کشور دیگری که سعی می‌کند در انتخابات‌های ما دخالت کند مخابره می‌کند و این پیام این است که هر دخالتی مستحق مجازات است.

هفته گذشته گروهی از سناتورهای هر دو حزب آمریکا خواستار تحریم روسیه به دلیل مداخلات این کشور در انتخابات آمریکا شدند. این تحریم‌ها باید ذیل قانون تحریم‌های دولت اوباما علیه ۳۵ دیپلمات روسی ساکن در آمریکا مورد تصویب قرار بگیرد. آنها خواستار افزودن بخش‌هایی درباره روسیه به لایحه تحریم برنامه موشکی ایران شدند.

شومر گفته من از همکاران جمهوری‌خواه و دموکراتم برای اینکه بدون در نظر گرفتن حزبشان بهترین تصمیم را برای کشور گرفتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم این توافق به سرعت در مجلس نمایندگان و مجلس سنا تصویب شود و به صورت قانون توسط رییس‌جمهور ابلاغ شود.

هفته جاری رای‌گیری برای این لایحه در سنا انجام خواهد گرفت. دموکرات‌ها گفته‌اند در صورتی که این لایحه که به تحریم‌های موشکی ایران مرتبط است، بخش‌هایی را به روسیه اختصاص نداده باشد آن را مسدود خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز