خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر در ستاد امور شاهد و ایثارگران خبر داد:

امتیاز ویژه قاریان، خیرین مدرسه‌ساز و مدافعان حرم در مدارس شاهد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۴۲

نماینده وزیر در ستاد امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از امتیاز ویژه قاریان، خیرین مدرسه ساز و مدافعان حرم در مدارس شاهد خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین کفراشی نماینده وزیر در ستاد امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از استقبال خانواده‌های شاهد و ایثارگر برای ثبت‌نام در مدارس شاهد خبر داد و اظهار داشت: اغلب دانش‌آموزان مدارس شاهد، فرزندان جانباز، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که طبق قانون جامع ایثارگران در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در بحث ثبت‌نام‌های مدارس شاهد، بر اساس میزان ایثارگری افراد، امتیازات را مشخص کنیم، البته فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران بدون هیچ‌گونه امتیازبندی وارد مدارس می‌شوند و ثبت‌نام آنها قطعی است.

کفراشی گفت: فرزندان رزمندگان و افراد درجه ۲ خانواده شهدا و جانبازان، بر اساس امتیازاتی که دارند، می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند.

وی از در نظر گرفتن امتیاز برای ثبت‌نام قاریان، فرزندان مدافعان حرم، برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری و خیرین مدرسه‌ساز در مدارس شاهد خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر موارد مذکور، اگر مدارس شاهد ظرفیت خالی داشته باشند، افراد عادی که از بستگان نزدیک جانبازان و ایثارگران هستند و محل سکونت آنها به مدارس شاهد نزدیک است، می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.

نماینده وزیر در ستاد امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۸۰ نفری جمعیت دانش‌آموزی مدارس شاهد در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد و افزود: حدود ۲۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزانی که در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند از بستگان نزدیک خانواده‌های جانبازان و ایثارگران هستند.

وی با بیان این که تمام تلاش ما بر این است که فردی از خانواده ایثارگران برای تحصیل در مدارس شاهد با مشکل مواجه نشود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر که سیستم سجا را راه‌اندازی کرده‌ایم، هیچ‌گونه شکایتی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد نداشته‌ایم.

کفراشی درخصوص پیش‌بینی آمارثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد در سال تحصیلی۹۷-۹۶ گفت: درِ مدارس شاهد برای خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا باز است و امکانات نیز برای این افراد، مهیا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز