خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:‌

سه هزار خادم قرآنی در دولت یازدهم بیمه شدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شش هزار نفر از خادمان قرآنی تاکنون بیمه شده اند که بیمه سه هزار نفر از آنها در دولت یازدهم بوده است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اضافه کرد: این معاونت تاکنون بیش از دو هزار و ٣٤٥ موسسه قرآنی را مورد حمایت قرار داده است.

وی از حضور رئیس جمهوری در مراسم تجلیل از ۱۲ خادم قرآنی در شب میلاد امام حسین مجتبی (علیه السلام) تشکر کرد و گفت: در محافل مختلف قضاوت های زیادی در خصوص فعالیت ها و خدمات قرآنی و دینی دولت انجام می شود، این درحالی است که ما کمتر فرصت پیدا کرده ایم تا خدمات قرآنی و دینی دولت را بیان کنیم.

صالحی امیری با استناد به آماری درباره خدمات قرآنی و دینی دولت یازدهم گفت: در حوزه فعالیت های قرآنی، امسال شاهد برگزاری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن کریم هستیم که با شکوه تر از سال های قبل برگزار شده است و حوزه های هنری فعال تر شده اند و حضور اصحاب هنر و قلم در نمایشگاه محسوس است.

عضو کابینه دولت یازدهم اضافه کرد: هم اکنون نیز در ١٩٠ شهر دیگر به صورت همزمان شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن هستیم و همچنین انجمن خادمان قرآن کریم به عنوان بالاترین تشکل قرآنی در بهمن ماه سال ٩٥ به ثبت رسید.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه معاونت قرآن و عترت، اوقاف و امور خیریه و مرکز فرهنگی هنری مساجد کشور بخش قرآنی را پیگیری می کند و در طرح حافظان قرآن کریم نیز از سال ٩٢ تاکنون شاهد حضور هزار و٧٠٠ حافظ ٣ جزء تا کل قرآن هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دورمسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران اظهار کرد: در این مسابقات شاهد حضور ٣٥ کشور از پنج قاره بودیم و بیش از ٣٠٠مهمان خارجی داشتیم.

صالحی امیری همچنین گفت: فعالیت مراکز قرآنی در سال ٩١ افزون بر ٢١٠ مرکز بود که در سال ٩٥ تعداد آنها به ١٣٧٠ مرکز رسید و امسال نیز شاهد افزایش ١٠٠ درصدی بودجه قرآنی بودیم، چراکه تاکید رئیس جمهوری همواره بر توجه به موضوعات قرانی و دینی است.

وی افزود: بیش از ١٢هزار کتابخانه در مساجد شکل گرفته است و در حوزه فعالیت های قرآنی و دینی بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) را شکل دادیم که این بنیاد با ٩٠ موضوع در٧٠ کشور و دو هزار و ٤٠٠ نقطه از جهان فعالیت دارد.

هر ساله مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و میلاد کریم اهل بیت(علیه الاسلام) برگزار می شود که این مراسم شب گذشته با حضور رئیس جمهوری و برخی از مسئولان فرهنگی و قرآنی و همچنین فعالان قرآنی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از ١٢ برگزیده بیست و دومین دوره تکریم خادمان قرآن کریم در رشته های ‏مختلف تفسیر قرآن و علوم قرآنی، مدیریت نهادها، حفظ قرآن، قرائت قرآن، فیلم و هنر، داوری و آموزشی، ‏آموزش و ترویج قرآنی، مدیریت نهادهای دولتی، خوشنویسی، موسسات مردمی، ترجمه و آموزش و قرائت ‏با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.‏

احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن، شجاع زویدات حافظ بین‌المللی قرآن، علی اکبر حشمتی معاون نظارت شورای عالی قرآن، محمد داودی سازنده فیلم علامه محمدتقی جعفری، علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی و حوریه عقبایی رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش از خادمان این دوره بودند.

همچنین حجت‌ الاسلام سیدجعفر کشفی کاتب بیش از هزار قطعه قرآنی، آیت ‌الله محمدعلی گرامی مؤلف کتاب‌ هایی در زمینه‌ علوم‌ اسلامی، حجت ‌الاسلام منصور برزگر مدیر و متولی مؤسسه موقوفه مکتب ‌القرآن ثارالله (ع)، سیدحسین موسوی ‌بلده قاری قرآن کریم، عباس دوزدوزانی وزیر اسبق ارشاد و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از دیگر خادمانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل رئیس جمهوری قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز