خبرگزاری کار ایران

دستیار سابق هیلاری کلینتون هشدار داد؛

رویارویی ترامپ با ایران به نفع آمریکا و ثبات منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۶۰۷

دستیار سابق هیلاری کلینتون در وزارت خارجه آمریکا نسبت به درگیری با ایران هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «هرالد» ، جک سالیوان مشاور و دستیار هیلاری کلینتون در وزارت خارجه دولت اول اوباما مدعی شد در حالی که همه چشم‌ها به سمت یک جنگ محتمل در کره شمالی بود  فکر می‌کردم سناریوی درگیری با ایران محتمل‌تر است.

او با طرح این سوال که آیا نگران این هستیم که رییس‌جمهور آمریکا با خلق و خویی که از او می‌شناسیم تصمیماتی اتخاذ کند که به رویارویی با ایران بیانجامد، گفت: بله نگران چنین رویارویی هستیم. این امر نه تنها به نفع آمریکا بلکه به نفع ثبات منطقه هم نیست.

سالیوان بر این باور است که با روی کار آمدن ترامپ آمریکا عقب گرد قابل توجهی داشته است. نه تنها قدم‌های اشتباهی در ارتباط با ایران برداشته شده بلکه تصمیم به عقب‌نشینی از توافق پاریس و بازبینی تعهدات آمریکا نسبت به ناتو نیز تصمیمات بدوی بوده‌اند.

او گفته سیاست چین به شدت تحت تاثیر تصمیمات و اقدامات کره شمالی است و افزود: نگرانی من این است که سیاست‌های آسیایی آمریکا در ماه‌های اول روی کار آمدن ترامپ بر سیاست‌های کره شمالی تاثیر بگذارد. مساله روابط آمریکا و چین اصلی‌ترین پروژه ما در سال‌های پیش روست و فکر نمی‌کنم این دولت به این مساله توجه چندانی داشته باشد

سالیوان خود را از تبار سیاست خارجی آمریکا که بر اساس اصول عملگرایی پایه‌ریزی شده می‌داند. 

به گفته سالیوان اقدامات روسیه در تضعیف نهادهای دموکراتیک غربی چیزی است که آمریکا و غرب باید خودشان را برای مقابله با آن آماده کنند. 

او همچنین نسبت به این مساله هشدار داده و گفته سوالات سختی باید از اطرافیان ترامپ که گویا با روس‌ها در مورد نتایج انتخابات مراوادتی داشته‌اند پرسید.

دستیار هیلاری کلینتون در وزارت خارجه دولت اوباما گفته البته آمریکا به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است که خود را از این آشفتگی نجات دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز