خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌های جداگانه صورت گرفت

اعلام انزجار بسیاری اقشار مردم و مسئولان استانی از حادثه تروریستی در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۳۷۸

تا چند روز پیش بسیاری از ما شهروندان ایرانی فکرش را هم نمی‌کردیم که پای گروه تروریستی داعش به خیابان‌های تهران باز شود. اما این اتفاق صبح روز چهارشنبه افتاد و داعش به تهران هم آمد و در یک حمله ناجوانمردانه به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام ‌(ره) در جنوب تهران، حضور منحوس خود را اعلام کرد.در پی این اتفاق 17تن از هموطنان ما شهید وبیش از 50 نفر زخمی شدند. برخی از این عزیزان اهل تهران نبوده و از جاهای مختلف کشور برای دیدار با نماینده استان خود به مجلس رفته بودند...

به گزارش ایلنا این حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران از سوی بسیاری از مسئولان استان‌های کشور از استاندار گرفته تا فرماندار و اقشار مختلف مردم  بویژه اقلیت‌های دینی و اقوام گوناگون با مذاهب مختلف محکوم شد.این افراد با صدوراطلاعیه و  بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز انزجار خود از این اقدام غیر انسانی و عرض تسلیت به بازماندگان حادثه  تروریستی اخیر بر وحدت کلمه به عنوان رمز پیروزی ملت ایران تاکید کرده و از خداوند بزرگ صبر وشکیبایی را برای خانواده‌هایشان خواستارشدند.در زیر بخشی از این پیام‌ها آمده است.

  گیلان

محمد علی نجفی استاندار گیلان در پیامی ضمن محکومیت حملات  تروریستی مذبوحانه وشکست خورده دیروز  شهادت جمعی از هموطنان عزیز بویژه شهید گیلانی این حادثه «مازیار سبزعلی زاده» را تسلیت گفت و تاکید کرد: آنان که تحمل وجود آرامش بی بدیل ایران اسلامی را ندارند باید بدانند که با پلیدترین روش‌ها هم  خیال باطل‌شان در سست‌ کردن امنیت این کشور صلح جو تحقق پیدا نمی کند.

در بخشی از  متن پیام تسلیت استاندار گیلان آمده است: حمله تروریستی مذبوحانه وشکست خورده  به حرم مطهرامام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای‌اسلامی، دشمنی پایان‌ناپذیر بدخواهان مردم و معاندان نظام جمهوری اسلامی و عجز ، ناتوانی و عصبانیت آن فرومایگان در مقابل اراده ، عزم و همدلی ملت شریف ایران اسلامی را در عرصه های مختلف بویژه انتخابات اخیر  نشان می دهد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان  شهید مازیار سبز علی زاده متولد 1351  اهل روستای ملار (سیاهورد) دهستان آلیان شهرستان فومن است. ، کارگر خدماتی حرم مطهر امام راحل دارای همسر و دو فرزند پسر و دختر است که روز گذشته در حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) به شهادت رسید.

مازندران

ربیع فلاح جلودار استاندار  مازندران  نیز  حادثه تروریستی مرقد مطهر حضرت امام(ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد و گفت : مطمئنم این حادثه تروریستی انسجام و وحدت ملی را تقویت و اراده ملی برای مقابله با تروریسم و خشونت را دوچندان می‌کند.

علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی استاندارمازندران  نیز درپیامی  گفت : نطفه فعالیت کور ترور از زمانی بسته شد که تحجر و جمود جانشین عقلانیت– مشورت، گفتگو، اخلاق– ایمان– دیانت– احترام و توجه به انسانیت و در یک کلام تفسیر نابجا از معیارهای صحیح دینی شده است.

قم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در بیانیه ای از این حادثه تروریستی اعلام انزجار کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: این اقدام‌های کور تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیز شد باعث تالم و تاثر شدید شد. این حرکت بزدلانه تروریستی و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت.

آیت اله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه روز گذشته تروریستی تهران و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان گفت: اکنون که امت اسلامی در جای جای مناطق خود، شاهد کوشش های برهم زننده امنیت است، نیاز آن به وحدت اسلامی عمق، فوریت و جدیت بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به این که وحدت اسلامی در صورت بازسازی مفهومی، مصداقی و عملیاتی آن، چارچوبی ابتکاری است، گفت: وحدت اسلامی ظرفیت و قابلیت آن را دارد که در صورت فعال شدن از حیث نظری و عملیاتی، راهی جدی برای کنترل اوضاعی باشد که امت هم اکنون با آن مواجه شده است.

 کرمان

مولوی یونس جاهانی امام جمعه اهل سنت رمشک در جنوب کرمان نیز  اقدام تروریستی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را محکوم کرد.

وی گفت : حامیان تروریست ها و عاملان آن بدانند ملت بزرگ ایران در مسیر عزت خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در برابر قدرت های شرارت و استکبار تا آخرین قطره خون خود ایستادگی و پیوسته بر آرمان های خود پافشاری می کند.

سنندج  

سید احسن علوی، نمایندە مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندرە و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار پیامی، اقدامات تروریستی مزدوران تکفیری در تهران را محکوم کرد و گفت: وحدت و همگرایی ملت ایران ناگسستنی است.

دشمنانی که امنیت ایران اسلامی را در دل منطقه پر آشوب خاورمیانە بر نمی تابند؛ این بار نیز با طرح ریزی و اقدامی ناشیانه، در صدد ایجاد ناامنی در خاک میهن عزیزمان بر آمدند، غافل از اینکه ملت بیدار ایران و نیروهای جان برکف انقلاب، اجازە هیچ ماجراجویی و تجاوزی را به مزدوران و عناصر رژیم غاصب صهیونیست نخواهند داد.

آذربایجان غربی

بت کلیا دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی هم  با صدور پیامی حادثه تروریستی را محکوم و گفت :  جامعه جهانی آشوریان این حمله خشونت آمیز را محکوم کرده و آرزومند است که جامعه جهانی از اعمال دهشتناک تروریستی پاک و منزه باشد ،جامعه جهانی آشوری که طعم تلخ نسل کشی و ترور را در طول تاریخ گذشته و در این سال‌های اخیر از دست داعش ملعون چشیده است از هر عمل تروریستی مراتب انزجار خود را ابراز می دارد.

  گرگان

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس و هیات امنای مصلای نماز جمعه اهل سنت این شهرستان به عنوان بزرگترین شهرستان اهل سنت نشین استان گلستان هم در پیام خود نوشته‌اند: حملات تروریستی و وحشیانه در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان به هموطنان بی دفاع درحرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی و به شهادت رساندن چند تن از مسلمین روزه دار موجب تالم و اندوه خاطر مردم شریف ایران و شهروندان شهرستان گنبدکاووس شد.

آخوند عبدالکریم جاور و آخوند عبدالباسط نوریزاد در پیام خود گفته‌اند: دشمنان نظام و اسلام راستین بدانند این‌گونه تندروی‌ها و وحشیگری‌ها هیچ‌گونه خللی درهمزیستی مسالمت آمیزاقوام،تقریب مذاهب و اتحاد ملت بزرگ ایران نداشته و برعکس موجبات برانگیخته شدن عزم ملی در تداوم وحدت اقوام، مذاهب و قشرهای مختلف مردمی خواهد‌شد.

لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در پیامی ضمن محکومیت عملیات تروریستی امروز گروه تکفیری داعش علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: کوردلان تروریست بدانند پهنه سربلند ایران، مهد دلاورمردان و شیر زنانی است که ذره ای تهدید و دست درازی به دین و کیان و وطن را برنمی تابد.

وی افزود: هرچند در این اقدام شنیع و وحشیانه چند تن از نیروهای شجاع و غیرتمند امنیتی، کارمندان خدوم و متعهد و مردم بی گناه خود را از دست دادیم اما دنیا خوب می داند که پهنه ایران اسلامی مهد دلیرمردان و شیرزنانی است که در تاریخ سراسر شجاعت و ایثار خود هیچ گاه ذره ای تهدید علیه دین و کیان و هموطن را بر نتافته و در این مسیر گرانبها، شهادت را فیض عظیم و رستگاری جاودانی می داند.

وی با اشاره به شهادت هانیه اکبری از اهالی شهرستان دلفان لرستان در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و ابراز همدردی با خانواده این شهیده اظهار کرد: این خواهر از مراجعان مجلس بود

سیستان وبلوچستان

علما، بزرگان و معتمدان، بازاریان و سایر قشرهای سنی و شیعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی روز گذشته در تهران را محکوم کردند.

حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت خاش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: باری دیگر دشمنان میهن عزیزمان با شهادت و زخمی نمودن تعدادی از هموطنان در تهران،حقارت و رذالت خود را نشان دادند و موجب تاسف و تالم خاطر ملت ایران گردیدند.

 همچنین علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی این حادثه گفت: بدون تردید این اقدام مذبوحانه و ضد انسانی تروریست های کوردل ما را از آرمان ها و اهدافمان بازنخواهد داشت.

 در بخش دیگری از پیام این استاندار آمده است: بی شک توطئه های شوم دشمنان همراهی و پشتیبانی ملت را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر کرده و مردم سرفراز ایران با عزمی راسخ تر از گذشته کشور را همچنان در مسیر اعتلا، توسعه همه جانبه و گسترش و تعمیق پیوندهای سازنده داخلی و بین المللی به پیش خواهند برد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از واکنش سریع و اقتدار تمامی نیروهای امنیتی در هلاکت و پایان دادن به غائله جنایتکاران، بدینوسیله همدردی عمیق و مراتب تسلیت را به خانواده بزرگوار شهدای عزیز و ملت ایران ابراز داشته و برای مجروحان این حادثه نیز آرزوی بهبودی عاجل دارم.

فارس

حیدرعالیشوندی فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان شیراز نیز  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت عده ای از مردم و مسئولان دفتر نمایندگان و پاسداران انقلاب اسلامی از جمله شهید جواد تیموری از پاسداران دلاور و همچنین دو تن از شهیدان فرهنگی در حادثه تروریستی این حادثه که حاصل کینه‌توزی با نظام جمهوری اسلامی از سوی معاندان  است  را محکوم و بیان کرد: منافقان به گوش باشند این حوادث نمی تواند اتحاد بین مردم را کم کند و نه تنها باعث اتحاد و همدلی بیشتر در بین مردم میشود بلکه باعث انسجام مسلمانان جهان در جهت نابودی گروههای تکفیری و تروریستی خواهد شد .

خراسان رضوی

جامعه اهل سنت تایباد در خراسان رضوی هم  در بیانیه ای هدایت کنندگان و عوامل اقدامات تروریستی دیروز در تهران را کوردلان، توطئه گر و دست نشاندگان استکبار توصیف کردند که در هیچ دین و مذهبی جای ندارند.

هرمزگان

در پی اقدام بزدلانه تروریست های کوردل در خانه ملت و حرم مطهر امام (ره)، جامعه دریایی و بندری هرمزگان هم  طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، با خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی کرد.

  در این بیانیه که یک نسخه از آن پنجشنبه برای ایرنا ارسال شده، آمده است: پیروزی های پی درپی ملت ایران در عرصه های مختلف و تلاشهای بشردوستانه این کشور، به منظور نیل به روابط و مناسبات عادلانه انسانی و پایبندی به منشور اخلاقی و بشری منبعث از دین مبین اسلام ، اهداف ایادی استکبار که مولفه های آن همواره زورگویی، قانون گریزی و دوری از خردورزی بوده را خنثی کرده است.

  روز چهارشنبه  17خرداد ماه جاری در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.

****

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش همان روز در اطلاعیه‌ای مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفت.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز