خبرگزاری کار ایران

پارلمان ترکیه اعزام نیروهای نظامی به قطر را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۳۱

نمایندگان پارلمان ترکیه امروز پیش‌نویس قانون اعزام نیروهای نظامی به قطر را تصویب کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پارلمان ترکیه با اکثریت آراء پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که براساس آن به ارتش اجازه می‌دهد تا واحدهایی از نیروهای خود را به یک پایگاه نظامی این کشور در قطر منتقل کند.

۲۴۰ نماینده پارلمان ترکیه به این طرح رای مثبت دادند. نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی، از حامیان این پیش‌نویس بودند.

رای پارلمان ترکیه به این طرح تنها دو روز پس از قطع رابطه عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با قطر صورت می‌گیرد.

این تصمیم قوه مقنن ترکیه، نشانگر حمایت بخش گسترده‌ای از سیاستمداران ترکیه، اعم از حزب حاکم و مخالفان از ادامه سیاست کنونی این کشور در خاورمیانه به نظر می‌رسد.

آنکارا و قطر در بیش از یک دهه گذشته و به ویژه پس از تحولات موسوم به بهار عربی، روابط نزدیکی با یکدیگر برقرار کردند.

هر دو کشور با حمایت از جریان‌های اسلام‌گرای نزدیک به اخوان المسلمین در مصر، سوریه و تونس، نقش خود در تحولات جهان عربی را تقویت کردند.

مصوبه پارلمان برای این که تبدیل به قانون شود باید به امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز