خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «وقف چشمه همیشه جاری» در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۹۳

نمایشگاه منتخبی از آثار خوشنویسی پنجمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری در نگارخانه مارلیک مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن پور ضمن اعلام این خبر افزود : این نمایشگاه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و به میزبانی انجمن خوشنویسان شعبه رشت از تاریخ ١٧خرداد ماه تا پایان ماه مبارک رمضان ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء  (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت؛ فراخوان پنجمین جشنواره ملی " وقف چشمه همیشه جاری" در بخش خوشنویسی در دی ماه سال ٩٥ منتشر شد و حدود ٢٠٠ اثر از سراسر کشور در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث به دبیرخانه جشنواره ارسال شد . داوری اولیه آثار در تاریخ ٣٠ اردیبهشت ٩٦ توسط اساتید انجمن خوشنویسان رشت انجام و تعداد ١٠٠ اثر برای برپایی نمایشگاه انتخاب شدند . همچنین پس از پایان نمایشگاه و داوری نهایی در هر یک از رشته های نستعلیق ، ثلث و نسخ به پنج نفر و در رشته شکسته به سه نفر جوایز ٠٠٠/٠٠٠/١٥ ریالی اهدا خواهد شد.

وی افزود: بدون تردید سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است و یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین سنت های اسلامی و نمونه اعلای باقیات و صالحات در طول حیات انسانی است که درباره ثواب و فضیلیت آن به طور مکرر در دین مبین اسلام تاکید شده است . تبلیغ و ترویج این سنت حسنه بین آحاد مختلف جامعه از زبان گویا و رسای هنر و همچنین خلق آثار ارزشمند هنری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از امروز  ١٧ خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان  ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دایر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز