خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین:

انتقال بازار خرید و فروش پرندگان از بازار سنتی قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۸۳

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: با توجه به بیماری های پرندگان و اهمیت این موضوع، انتقال بازار خرید و فروش پرندگان از بازار سنتی قزوین به محل مناسب و کارشناسی شده ضروری به نظر می رسد.

"محمد افشار" مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در جلسه قرارگاه پدافند زیستی با اشاره به انتشار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح‌کشور افزود: نظارت و کنترل بر خرید و فروش طیور بومی به عنوان یکی از عوامل عمده انتشار بیماری‌های طیور صورت گیرد و در این راستا تجمیع مراکز خرید و فروش پرندگان در حاشیه شهر یکی از راه‌ها برای کنترل فعالیت فروشندگان و نیز بیمارهای طیور است.

وی افزود: با این روش در صورت مشاهده موارد مشکوک آنها را با هماهنگی سازمان دامپزشکی برای نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه دامپزشکی استان معرفی کرده و از گسترش بیماری ها جلوگیری می کنیم.

افشار گفت: با توجه به تهدیدات تروریستی، در خصوص تامین امینت مواد غذائی با جدیت و اهتمام بیشتری وارد عمل شده و هرگونه تهدیدی را در این زمینه در فضای مجازی رصد می کنیم.

وی با اشاره به تامین امنیت مواد غذائی افزود: باید دستگاه های اطلاعاتی در خصوص پایش فضای مجازی و بررسی مواد غذائی مشکوک با دقت و کنترل بیشتری وارد عمل شوند تا قبل از انتشار هرگونه شایعه و تسری آن در جامعه اقدام متوازن در برابر آن اتخاذ شود.

 افشار ادامه داد: باید در کنار برخوردهای نظارتی و کنترل شده نسبت به آموزش نیروهای سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و ... اقدام کرد تا امنیت مواد غذائی را در سطح جامعه با دقت بیشتری تامین شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کارگروه بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی از اداره کل امنیتی انتظامی به اداره کل پدافند غیرعامل در قالب جلسات قرارگاه پدافند زیستی استان جهت مقابله با تهدیدات بیولوژیکی و بیوتروریستی منتقل می شود تا موازی کاری و اقدامات هماهنگ نشده را شاهد نباشیم.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز