خبرگزاری کار ایران

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پیشوا و پردیس با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۰۳

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای پیشوا و پردیس روز شنبه 20خردادماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، جمعیت زیرپوشش تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا برای افق طرح در سال 1420 معادل 160 هزار نفر است که در فاز نخست آن حدود 68هزار نفر زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.  

این تصفیه‌خانه بخشی از طرح جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهر پیشواست که این طرح از سال 1387 در دو مرحله در دستور کار قرار گرفت.

مرحله نخست این طرح شامل 60 کیلومتر شبکه جمع‌آوری، حدود‌1500 رشته انشعاب، شش کیلومتر خط انتقال و یک فاز تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 11هزارو145 مترمکعب در شبانه‌روز است و اعتبار آن 840 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی شرکت تامین شده است.

مرحله دوم این طرح شامل تکمیل شبکه جمع‌آوری شهر به طول 80 کیلومتر و ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب است که در مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه را به 26هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رساند.

از آنجا که این پروژه در مناطق پررفت‌وآمد و با تراکم بالای تاسیسات زیرزمینی اجرا شده است، روش اجرای شبکه فاضلاب بیش‌تر به صورت نقبی بوده است.  

مساحت مناطق زیر پوشش طرح فاضلاب شهر پیشوا 1676 هکتار است.

طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس نیز از سال 1387و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌شده برای زیرپوشش قرار‌دادن جمعیتی معادل 160هزار نفر آغاز شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری با حضور جهانگیری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز