خبرگزاری کار ایران

کارگران« واریان» لوشان۴ ماه مزد معوقه وعیدی طلبکارند/ بلاتکلیفی ۱۱ کارگر برای بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۰۴

کارگران کارخانه پالایش روغن گیلان«واریان» لوشان در استان گیلان مدعی هستند بابت ۴ ماه دستمزد و عیدی سال ۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه پالایش روغن گیلان«واریان» لوشان در استان  گیلان مدعی هستند بابت ۴ ماه دستمزد و عیدی سال ۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند.

کارگران این کارخانه تولید کننده روغن که تعداد آنها  تا حدود۱۹ نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که مطالبات مزدی‌شان  مربوط به دو ماهه پایانی سال ۹۵ به همراه دستمزد فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری می‌شود، و همچنین کارفرما به  دلیل کمبود نقدینگی هنوز عیدی سال ۹۵ آنها را پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه واریان با یاد آوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مشکلات مدیریتی،  چند سال گذشته برای آنها با مشکلاتی همراه بوده است؛ افزود: جدا از مطالبات معوقه، بازنشستگی پیش از موعد۱۱ نفر از کارگران پالایش روغن گیلان  به دلیل عدم واریزدرصد حق بیمه توسط کارفرما به تاخیر افتاده است.

به گفته وی ،۱۱ نفر از کارگران این واحد تولیدی از حدود یکسال پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار گرفته‌اند اما به دلیل آنکه کارفرمای آنها هنوز سهم ۴ درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

طبق اظهارات کارگران  پالایش روغن گیلان «واریان»کارفرمای این واحد تولیدی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز