خبرگزاری کار ایران

«اثر انگشت» روسیه در بحران قطر

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۹۴

کارشناسان آمریکایی مدعی شدند که هکرهای روسی با هک کردن خبرگزاری رسمی قطر، در بروز بحران کنونی میان قطر و کشورهای جهان عرب دست داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، کارشناسان آمریکایی می‌گویند که هکرهای روسیه در هک کردن خبرگزاری رسمی قطر و انتشار «گزارش‌های خبری جعلی» روی آن، در بروز بحران کنونی میان قطر و کشورهای جهان عرب دست داشتند.

طبق گزارش تلویزیون «سی ان ان» آمریکا، تیمی از کارشناسان اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای کمک به دولت قطر در تحقیقات درباره هک این خبرگزاری، وارد دوحه شدند.

سی ان ان افزود، این حمله سایبری دو هفته پیش اتفاق افتاد و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

بر این اساس، دستگاه اطلاعاتی آمریکا تاکنون درباره ماهیت رابطه میان دولت روسیه و این هکرها که «اظهارات ساختگی را به امیر قطر نسبت داده‌اند»، توضیحی ارائه نکرده است.

تنش در روابط کشورهای عربی ۲۳ ماه می شروع شد؛ وقتی که خبرگزاری رسمی قطر از قول «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نوشت که ایران اهمیتی منطقه‌ای و اسلامی دارد و تشدید اختلافات با این کشور حکیمانه نیست. اما وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری قنا هک شده و سخنان منسوب به امیر این کشور جعلی هستند.

اظهارات دیگری نیز به امیر قطر نسبت داده شده بود. در خبری که مقام‌های دوحه آن را ساختگی خواندند، از قول شیخ تمیم آمده بود: «کسی حق ندارد به خاطر طبقه‌بندی اخوان‌المسلمین در رده سازمان‌های تروریستی، این کشور را به تروریسم متهم کرده و نقش مقاومت حماس و حزب‌الله را انکار کند.»

تکذیب مصرانه خبر، نه تنها آتش خشم مقام‌های عربستان و موتلفان ریاض را سرد نکرد بلکه به تدابیر شدیدتری در قبال  دوحه انجامید: احضار دیپلمات‌های عربی از قطر، اخراج شهروندان قطر با مهلتی ۱۴ روزه، توقف سفرهای هوایی و آبی و بستن مرزها...  به‌ویژه معلق کردن پروازهای خطوط هواپیمایی قطر که از بزرگ‌ترین خطوط پروازی در دنیاست، از نگاه ناظران اقدام‌هایی بسیار دفعی تلقی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز