خبرگزاری کار ایران

روز شنبه اتفاق افتاد؛

تجمع کارگران تعدیل شده معدن انگوران مقابل دفتر کارفرما

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۴۸

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران معدن سرب و روی انگوران و اهالی منطقه انگوران که این معدن در آن واقع شده است، صبح روز (شنبه/۱۳ خرداد) مقابل شرکت کالیسیمن مالک این معدن در استان زنجان تجمع کرده‌اند.

جمعی از این کارگران در تماس با ایلنا گفتند که در این تجمع نزدیک به یکصد نفر از کارگران بیکار شده معدن  سرب و روی و اهالی منطقه انگوران که این معدن در آن واقع شده است حضور داشتند.  

اصلی ترین دلیل برگزاری این تجمع که مقابل شرکت کالیسیمن مالک این معدن برگزار شده بود اعتراض به وضعیت اشتغال و به کارگیری اهالی این روستا است چرا که به غیر از این معدن صنایع دیگری در این شهر وجود ندارد. همچنین تعدادی از کارگران این معدن در سال‌های  94 و 95 تعدیل شده‌ بوده‌ند که همچنین نسبت به این امر معترض هستند.

این دومین تجمع کارگران معدن انگوران در سال جاری است و پیشتر در فرودین ماه سال 96 تجمعی با همین تعداد از معترضین در منطقه انگوران برگزار شده بود.

«فائز برزگر» دبیر خانه کارگر زنجان پیش از این به ایلنا گفته بود: معترضان می‌گویند در شرایطی که فعالیت‌های معدن مشکلاتی را برای محیط زیست اهالی دو روستای قلعه جوق و شیخ‌لر ایجاد کرده است، منصفانه نیست که کارگران بومی شاغل در این معدن در صدر برنامه‌های تعدیلی قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز