خبرگزاری کار ایران

قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کدکس غذایی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۱۰

سازمان ملی استاندارد ایران پس از 46 سال عضویت در کدکس برای نخستین بار، در سال 94 مدیریت و رهبری کدکس را عهده دار شد که با توجه به مدیریت مطلوب در دوره آتی نیز مسئولیت بر عهده ایران قرار داده شد.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تلاش های ارزنده کارشناسان استاندارد در نهمین اجلاس کدکس که ماه گذشته در ایتالیا برگزار شد گفت: سازمان ملی استاندارد حدود دو سال قبل موفق شد با فعالیت‌هایی که انجام داد، مدیریت و رهبری گروه خاور نزدیک را بر عهده بگیرد که در تاریخ کشور بی‌سابقه بود.

وی افزود: مدیریت مطلوب برگزاری اجلاس تحسین شرکت‌کنندگان را به همراه داشت که به دنبال آن مسئولیت اجلاس آتی نیز بر عهده ایران قرار داده شد و با فعالیت‌هایی که صورت گرفت توانستیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم و با حمایت سایر کشورها عهده‌دار مسئولیت شدیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص علت برگزاری اجلاس اخیر کدکس در ایتالیا، توضیح داد: بنا بر ملاحظاتی که انجام گرفت تشخیص دادیم که این اجلاس در ایتالیا برگزار شود چرا که کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات، عمان، سودان و ... حضور داشتند و ما حدس می‌زدیم که مسائل سیاسی بر بحث علمی و تخصصی مورد نظر سایه بیندازد و در ایران نتوانیم خیلی خوب اجلاس را پیش ببریم؛ در نهایت مقرر شد اجلاس در ایتالیا برگزار شود و ریاست اجلاس بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران بود.

پیروزبخت با تاکید براینکه در مجموع از سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی ۵ نفر در این اجلاس شرکت کردند افزود: در اجلاس برگزار شده مقوله محیط زیست به طور ویژه مدنظر قرار گرفت تا با بها دادن به انسان و محیط زیست بتوانیم گام‌های مثبتی در این راستا برداریم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: آنها معتقد بودند در هیچ دوره‌ای همانند دوره اخیر تا این حد قوی عمل نشده و به همین دلیل تمامی کشورهای عضو که اغلب آنها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بودند به ریاست ایران گردن نهادند و مقرر شد که دوره بعدی اجلاس نیز توسط ایران اداره شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از تلاش های محمد حسین شجاعی و لیلا زینت بخش در برگزاری مطلوب نهمین اجلاس منطقه خاور نزدیک قدردانی کرد.

گفتنی است، سازمان ملی استاندارد نماینده جمهوری اسلامی ایران و عضو کدکس (CODEX) (مجمع استانداردهای بین‌المللی غذایی و کشاورزی) است. این مجمع از تفاهم و هم‌افزایی سازمانهای فائو و  بهداشت جهانی به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز