خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

دامدار کلاردشتی مشکوک به تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۰۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: دامدار کلاردشتی با علائم بیماری تب کنگو در مازندران مشاهده شده است اما ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این بیمار قطعی نیست.

دکتر محمد سلطان تویه در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: مرد دامدار ساکن روستا طایب کلا کلاردشت با بروز علائم از 6 روز قبل که با تشخیص اولیه cchf (تب کریمه کنگو )با علائم همچون تب، درد شکم، استفراغ خونی،زخم اطراف دهان پلاکت پایین و سیستم ایمنی پایین مشاهده شده است.

وی افزود : این دامدار اهل شهرستان کلاردشت با داشتن علائم مشکوک به بیماری تب کنگو به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با هدف اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای حفاظت از سلامتی جامعه به بیمارستان امام (ره) ساری انتقال یافته و فوری تحت درمان قرار گرفته است .

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: انجام اقدامات پزشکی  بر روی این بیمار توسط  تیم تخصصی و فوق تخصصی عفونی و خون در بهترین شرایط ممکن روند صحیح و سریع درمان در حال انجام است ونمونه برای تایید تشخیص ارسال میگردد.

تب کریمه کنگو ، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه از دام آلوده به انسان و یا به صورت مستقیم از انسان به انسان منتقل می‌شود.

تب ، سرگیجه ، سفتی گردن ، درد پشت ، سر درد و فتوفوبی (ترس از نور) تهوع ، استفراغ و گلودرد همراه با اسهال و درد عمومی شکم از علائم این بیماری است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز